אוסטריה 8.2018

אוסטריה 8.2018, 3 שבועות על החיים ועל המוות

טוב, סוף סוף מתיישבת לכתוב על 21 יום באוסטריה. כמה דגשים לפני זה: אנחנו (זוג + בת 2 ובת 6) פחות חיפשנו למלא את היום באינסוף אטרקציות, להגיע לכל נקודת ציון בגוגל ולנצל את כרטיסי ההנחות. החלטנו על טיול ברגוע ע"מ באמת לנסות לנוח חלק מהזמן ולא רק לנהוג, לטפס ולעמוד בקצב.

התבנית שלנו בטיולים מעל שבועיים די קבועה - טיסות הלוך ושוב לעיר הבירה (או עיר מרכזית אחרת) ומשם מסלול מעגלי ל 2-3 מקומות נוספים באזורים מרכזיים של אותה המדינה. כלומר אנחנו מזמינים טיסה, מגיעים לאותה העיר, מבלים בה יומיים - שלשה ורק אחר כך לוקחים רכב ומתחילים לטייל. כנ"ל לפני החזרה לארץ - חוזרים לאותה העיר, מחזירים את הרכב ומבלים בה עוד יומיים שלשה ללא הרכב כמובן ומשתדלים להחזיר אנרגיות לפני החזרה הביתה :).

שלב 1 - תכנון

את התכנון מתחילים כשנה מראש (ככה גם בד"כ משריינים מחירים טובים). היעד נגזר מגיל הילדים - כרגע אנחנו עדיין "תקועים" באירופה :). הדגש כמובן לסגור גם מקומות לינה וגם השכרת רכב (בינתיים rental car ו - Airbnb הכי אטרקטיביים). בכולם יש תנאי ביטול יחסית נוחים אז אנחנו לא חוששים יותר מדי. מה שכן - טיפ חשוב, אל תטוסו מיד איך שנגמר הגן (מי שרלוונטי לו), תתנו להם להיות כמה ימים בבית ואז תטוסו. כך במקרה של מחלה בגן יהיה להם כמה ימים להתאושש בבית לפני הטיסה.

שלב 2 - הטיול (13-31.8.2018)

13.8 - טיסה עם אוסטריין בצהריים, בלי עצירות, אם מזמינים 10 חודשים מראש המחירים די סבירים (ממוצע של 350$ ל4 כרטיסים). הגענו לוינה ב17:00. משם מונית (40 יורו) עם בחור ישראלי שגר בוינה - ציון (+43 676 8475612039). עד כאן מתקתק. הדירה פשוט נפלאה - הזמנו דרך airbnb, בול לזוג + 2 ילדים (https://www.airbnb.com/rooms/1117166). בחרנו לפרוק את הדברים ולבלות ערב רגוע, קצת קניות ובית קפה למטה. הדירה במיקום נפלא ומרכזי ליד ה - Naschmarkt כך שלא חסר מקומות חמודים בסביבה. יתרון של דירה לעומת מלון הוא בעיקר במטבח גדול שניתן להכין בו ארוחות בוקר וערב לילדים וכמובן חדרי שינה נפרדים - בקיצור דירה לכל דבר. אף פעם לא הבנתי למה משפחות בוחרות לשלם את אותו הסכום ולישון בחדר במלון כשיש אופציה נפלאה כזו. בנוסף מאוד מסקרן ומרגש (לפחות אותי) לישון בבתים של אנשים :).

14.8 - התחלנו את היום רגלית ב-Naschmarkt, שדרה של בתי קפה + חנויות קטנות. סה"כ נחמד, לא נפלתי. המשכנו דרך כנסיות ומבנים יפים ואוכל שווה עד ללונפארק Prater (ההליכה קצת ארוכה אז חתכנו בתחתית מספר תחנות) - המקום ממממש מגניב. יש בו גלגל מסתובב של פעם ומה שנחמד זה שאפשר לעלות רק על 2-3 מתקנים ולשלם רק עבורם (בדיעבד עדיף כבר כרטיס מלא). סמוך לפארק כ-5 דק הליכה יש את נהר הדנובה, ניתן לרדת במדרגות ולהתרשם מקירות מלאים בגרפיטי ממש יפה על גדות הנהר (אני כצלמת מעריכה זאת מאוד). בהמשך היום הסתובבנו בלי עשייה מיוחדת - פארקים ומסעדות מבחינתי זו המנוחה האולטימטיבית :).  

15.8 - כאן נפלנו על יום חג :(. הכל. אבל הכל היה סגור + מזג אוויר מצוין. אז בחרנו לעשות סיבוב ולהסתובב באוטובוס תיירים (hop on hop off) - והאמת אנחנו מתים על זה. תמיד עדיף להזמין כרטיסים און ליין, זה קצת מוזיל. הקטנות היו יחסית רגועות (תלוי במצב הרעב/עייפות) כך שאת רוב היום בילינו בלעלות ולרדת בכל מיני תחנות מגניבות. ב Schönbrunn Palace החלטנו לסיים את הסיבוב ולהסתובב קצת, המקום מדהים - אני ניצלתי את כל היופי הזה כדי לתעד את הבנות עוד קצת. בזמן שמיכאל נח בדשא, נכנסו למוזיאון ילדים (באותו המקום) לשעה וחצי ואז חתכנו ב-uban לדירה. למחרת אנחנו אוספים את הרכב וזזים לכיוון זלצברג, אז סביבות 18:00 כבר היינו בבית עם אריזות והכנת מזוודות ונשנושים. את הרכב לקחנו הפעם מ Sixt. בדיעבד הייתי מנסה את rental cars, לדעתי יותר זולים. מכיוון שיש כמה נקודות איסוף - בחרנו את זו שהכי קרובה לדירה כך שבבוקר של יום למחרת אני עם הילדים סגרנו דברים אחרונים ומיכאל בינתיים הלך לקחת את הרכב מהחברה, כשחזר - כבר חיכינו למטה.

16.8 - קמנו בלי לחץ, אר' בוקר בבית קפה למטה ואז מיכאל עם הרכב מגיע ואנחנו נוסעים. החלטנו על הדרך לעבור במרכז קניות של וינה SCS-Straße. האמת אני חולת פרימארק וזו הסיבה. הסתובבנו, קצת קנינו ולקראת 12:30 אחרי אחהצ יצאנו לנסיעה של 3 שעות פלוס מינוס למקום הבא, Eben im Pongau  https://www.airbnb.com/rooms/16577897. מן הסתם עדיף לתזמן נסיעה כזו על שנ"צ של הילדים ולהנות מהשקט. אם 3 שעות נראה לכם כבד מדי - מומלץ לעשות עצירה בעיר נחמדה Leoben, היא נמצאת באמצע הדרך ואנחנו עשינו שם הפסקונת - ישבנו בכיכר, מיכאל עם כוס קפה ואני הצקתי לילדים עם הצילומים :). הגענו למקום עצמו (דירה מהממת בול ל4) סביבות 18:00… לא ניסינו להספיק כלום באותו היום אלא רק להנות ולא לעשות כלום :). העיירה די קטנה, אין בה מה לעשות כל כך חוץ מהבריכה הסופר מגניבה שלה עם כניסה חינם עם כרטיס זלצבורג. בקיצור נשארנו לנוח…

17.8 - קמנו במקום המהמם הזה. מיכאל יצא לריצה ומבדרך עבר דרך spark כך שהתברכנו בלחמניות טריות יחד עם הקפה של הבוקר. מיותר לציין את הנופים :). התכנון היה הר הרוחות + תרמה אמדה. הר הרוחות מהמם. העליה עם העגלה עד הרכבת הקטנה שלוקחת אותך למעלה (אחרי הרכבל) קצת מבאסת ותלולה לטעמי, אבל אני עצלנית. אחרי זה אוכל + שנ"צ בדשא וזזנו לתרמה אמדה. המרכז מהמם, מסודר ומתאים לילדים, חלום של כל משפחה. לא מנצלים את המקום לצערי עם ילדים קטנים כי צריך לדאוג שהם לא יטבעו (בשביל מה יש מציל???). אבל חוץ מזה מדהים.

18.8 - מגלשות אבטנאו (מהמם) + אגם גוסאו (מהמם אבל מפוצץ באנשים - עצה חשובה היא למצוא איזה פינה שקטנה, לנו לא היה כח לחפש אז התנחלנו עם כולם) + מפלי גולינג (חביב מאוד מאוד פלוס). בדרך חזרה עצרנו בחנות קצת קניות של אוכל. אחרי 5 דקות שמעתי "יניב! זו נועה איזנשטט :) סגרנו איתה בוק בת מצווה עוד חודש!). בקיצור משפחה שסגרה איתי צילומים. חשבתי לעצמי - אם כבר אנחנו כאן אז למה לא לנצל? קיצר יום למחרת נפגשנו ב-9 והפקנו בוק בת מצווה למופת!

19.8 - כמו שכתבתי, על הבוקר עשיתי צילומים ואחרי זה ישר להאלשטט. מומלץ מאוד להגיע עד 10:00 בבוקר - אז עדיין יש חניה. די מבאס לחנות רחוק. האלשטט מהממת כמובן. תשכירו סירת מנוע - זה סופר שווה וממש כיף! הסתובבנו כמה שעות, שיגעתי את כולם עם הצילומים, אכלנו וזזנו חזרה (המסעדות בינוניות אבל זה מה שיש). חזרנו סביבות 15:00 לEben im Pongau וסיימנו את היום בבריכה המקומית.

20.8 - הקדשנו את היום לזאלצבורג. יצאנו סביבות 09:00. לאחר כ45 דקות הגענו. כולם ממליצים על חנייה ליד מוזיאון הטבע. אנחנו קצת הסתבכנו למצוא אותה כי היא לא בדיוק במוזיאון הטבע אלא מדובר בחניון תת קרקעי אחרי המוזיאון. בקיצור 10 דק של סיבובים עד שראינו את הכניסה מתחת לאף. אחרי אר. בוקר הלכנו למוזיאון. המוזיאון נחמד סה"כ, הילדים כמובן התלהבו (מצד שני הם גם מתלהבים מלראות נמלה סוחבת גרגיר אז זה לא פונקציה). הלכנו יותר כדי לנצל את הכרטיס של זלצבורג. שעה וחצי מיצינו. הלכנו להסתובב ברחובות של העיר העתיקה. האמת מדהים, כל חצי שעה עצרנו בקונדיטוריה כזו או אחרת והעוגות במחירים מצחיקים. אציין שלפעמים התאכזבתי כי רוב העוגות מבוססות על עוגות ספוג עם ציפויים אבל היו הפתעות! וגם עם התאכזבתי - בגלל העלות הנמוכה זה היה זניח. קינחנו במוזיאון הילדים ולקראת 17 זזנו הביתה. אולי לרובכם זה ישמע הספק נמוך אבל אחרי הליכה ארוכה ונסיעה כולנו מתעייפים מהר לכן השתדלנו לשמור על קצב סביר ללא מאמץ.

21.8 - עזיבה ומעבר לטירול. בימי נסיעות אנחנו לוקחים את הזמן ממש בכיף. בלי לו"ז ובלי לחץ. קמנו, סידרנו את הדירה (החלק המבאס הוא לנקות את הדירה אחרינו :) ולנסות להסתדר עם המיון האינסופי של הזבל באוסטריה). החלטנו לנסוע דרך עיירה חמודה Kufstein. היא ממוקמת פחות או יותר באמצע והיוותה לנו הפסקה לאר. צהריים. אגב טיפ - חניות בכל מקום מצאנו לפי האתר https://www.parkopedia.at/ - נותן את המידע על כל החניונים + מחיר + מיקום, כך שבכל מקום אליו הגענו - ידענו איפה נחנה. אחה"צ הגענו לסיפלד, טירול. ישנו במקום מהמם, דירה בתוך בית המספיקה ל-6 אנשים - https://www.airbnb.com/rooms/20142129. בקיצור הגענו, פרקנו ולקראת 18:00 הלכנו להסתובב בסיפלד המקסימה. המקום די קטן כך שאפשר להגיע ברגל ממקום למקום. שתינו תה עם פיצה (כל מקום פיצה - ממש מוגזם), עברנו דרך חנות וחתכנו לבית לנוח ולישון. בימים כאלה הילדים מתעייפים מהר ובגלל שאני כבר תכננתי לצלם אותם על הבוקר בחורשה ליד הדירה - הייתי צריכה אותם בבוקר מרוצים ומלאים באנרגיה :).

22.8 - התחלנו במפלים - Grawafall, בדרך לאינסבורק. מפלים מהממים וגבוהים. אפשר לשלב טיול קטן של 20 דק (יש כמה מסלולים). אהבנו במיוחד את הדק מעץ ממנו אפשר לתצפת על מפלים ולשתות תה חם. לאחר מכן נסענו לאינסבורק (עיר מקסימה). מומלץ לחנות בחניון של מרכז קניות Maria-Theresien-Straße 186020: Innsbruck. כרגיל הסתובבנו קצת ושמנו V על מקומות של תיירים :).

23.8 - יום בלתם. חברה טובה שלי הייתה בהריון חודש 8 במינכן. לא תכננתי להגיע אליה, אבל היא יצרה קשר ושכנעה אותנו לבוא אליה ליום אחד (ישנו אצלה בדירה במרכז מינכן - Sonnenstr. 18b, Munich 80331). יצאנו מוקדם בבוקר ואחרי כשעה ועשרים דקות הגענו למינכן. את החצי הראשון של היום העברנו בגנים האנגליים (סופר מומלץ כשחם!!! למרות שהמים עדיין היו קצת קפואים). גילוי נאות - מיכאל היה עם הבנות ואני סגרתי לה בוק הריון (מסתבר שבתקופה זו היא התחזקה וחברה לקהילה היהודית באוסטריה כך שהתמקדנו בצילומי הריון צנועים). כשסיימנו אכלנו ראמן (!) צמחוני בSapporo Ramen TAKUMI München וחתכנו לדירה.

24.8 - התחלנו באר' בוקר קלה בבייגל בייגל :). אחרי זה קפצנו ל‪Nymphenburg Palace‬. החברה שצילמתי עובדת שם, אז התשלום על בוקר צילומים היה סיור VIP עם עגלת גולף צמודה! אחרי המוזיאון בצהריים נסענו חזרה לסיפלד, טירול. כאן גולת הכותרת הייתה האגם בדרך: Südufer Walchensee. אגם גדול (די רגיל) אבל עם מפרצים קטנים עם מדשאות וגישה לאגם (גישה נוחה בלי אבנים). המים חמימים ואין אף אחד!!!!! בקיצור היה פשוט וכיף ויפה מאוד מאוד. התעכבנו שם כשעתיים לצילומים ורחצה ספונטנית וחזרנו לבסיס האם - סיפלד, טירול.

25.8 - יום מלא התרגשות! נוסעים לקרינתיה! היה קשה למצוא חומרים על האזור מכיוון שהוא פחות מתוייר (יחסית) אבל התרגשנו כי חיכה לנו בית על אגם Ostriach עם סירת משוטים משלנו (https://www.airbnb.com/rooms/13729622). הפעם יצאנו מוקדם (08:00) כך שב11:00 כבר היינו בבית המהמם! כהרגלנו באותו היום לא תכננתי כלום ואת רובו בזבזנו על שעשועי מים ב"רציף" שלנו באגם ובסיבובים בסירת משוטים.

26.8 - את היום הקדשנו ל- Aussichtsturm Pyramidenkogel, מגדל עץ מרהיב עם תצפית על כל האזור. מומלץ לרדת ממנו במגלשה פנימית (מין צינור מתכת - חוויה!). משם נסענו לעיר קלגנפורט - עיירה חמודה בה חטפנו דוח על חניה בלי מדחן (20 יורו). ממש 5 דקות ובום! בקיצור הם מקפידים על הנושא אז אל תנסו אותם :). את הדוח שילמנו די מהר בסניף דואר מקומי (יש מלא פתוחים אז לא הייתה בעיה למצוא אחד).

27.8 - האמת מיכאל הציע לקפוץ ללובליאנה (שעה ורבע נסיעה). הנסיעה אולי הייתה קצת מיותרת. אבל העיר עצמה מקסימה ועדיף לטייל באזור יותר מיום כשטסים במיוחד לשם.

28-30.8 - ביום האחרון בקרינתיה עשינו שוב כמה סיבוב בסירת משוטים שלנו. מיכאל הספיק ליפול למים (הוא בסדר). אחרי זה קפצנו לגן חיות קטן אבל ממש שווה - Rosegg Animal Park. חוץ משטח גדול ומלא חיות מה שמיוחד בו הוא גבעה קטנה באמצע הגן, עליה אפשר לטפס ולהקיף ופוגשים שם מלא חיות די בספונטניות - אווירה של יער. הכניסה זולה (4 אנשים כ30 יורו), טיילנו שם כשעתיים. באותו היום חזרנו לוינה, הפעם לדירה שונה: https://www.airbnb.com/rooms/21442082 (הדירה הקודמת שלנו הייתה תפוסה), המיקום שלה קצת פחות במרכז וצריכים לקחת אוטובוס. בזמן שנשאר (יום אחד מלא) הסתובבנו בעיר עתיקה ועשינו קניות. בין לבין אני השלמתי תמונות משפחתיות והבנות התעצבנו עלי כי כולנו היינו כבר קצת עייפים מהמצלמה :(. בכל מקרה כאן הסתיימו להם כמעט 3 שבועות. היה כיף והיה מעייף גם :) אבל עדיף מאוגוסט בלי גן וחום של ישראל. תודה שקראתם - הולכת לחשוב על מסלול לשנה הבאה!

תמונות בקישור הזה


שלכם,
נועה

כל הזכויות שמורות 2016 © סטודיו נועה איזנשטט
- צילום הריון, צילום ילדים ומשפחה
חייגו: 054-5857477, כתובת: תל אביב, בן אביגדור 20.
כתבו לי באמצעות הטופס ליצירת קשר.
הצהרת נגישות

שיחת וואטסאפ