הסכם עם לקוחות

צילומי הריון בסטודיו

קטן אבל משמעותי - מה אני כוללת בהסכם שנשלח לבנות אחרי שאנחנו קובעים צילומי הריון או משפחה 🙂

סגרנו צילומים? עסקה? מזל טוב! מה עכשיו? ההסכם ביניכם אינו יכול להישאר ברמת שיחת טלפון או ווטסאפ, אנחנו צריכים לשלוח ללקוח הסכם אותו הלקוח צריך לאשר. בדיוק כמו שעושים במלון או בטיסה. 

לצערי בגלל שאנחנו עסק קטן, הרבה פעמים לקוחות יכולים לשכוח, או להזמין טיסה על תאריך שסיכמנו.. כך שני הצדדים נקלעים למצב לא נעים, ואנחנו כמובן נפגעים מזה כספית. 

בקיצור - ע"מ לוודא שהלקוחות אכן מגיעים אליכם לצרוך את השירות עליו שוחחתן (במקרה שלי צילומי הריון בסטודיו או צילומי ילדים), אנחנו נשלח הסכם במייל אותו הלקוחות צריכים לקרוא ולאשר במייל חוזר (אישור כזה מהווה גושפנקא משפטית לכל דבר).

צילומי הריןו בסטודיו

אלה הנקודות אותן אני כולל בהסכם:

- תאריך ושעת הגעה - נראה די ברור אבל חיוני. הרבה שוכחים כי.. פשוט שוכחים, אז תוודאו שבהסכם רשומה השעה וגם התאריך

- מה מקבלים? אחד הסעיפים החשובים. תפרטו כמה שאפשר כדי שלא יהיו הפתעות. אני רושמת את הנושאים הבאים:
מס תמונות שמקבלים
משך זמן צילומים
מס סטים שונים
מי משתתף בצילומים
חשוב לרשום גם מה לא נכלל במוצר הסופי או בצילומים.. כמו חומרי גלם, כלבים, חברים או משפחה מורחבת (תזכרו - כמו חדר במלון).

- צורת תשלום: מקדמה, מזומן, תשלום מלא או חלקי, עם קבלת התמונות או לפני. בלי הפתעות לשני הצדדים.

- מה קורה במהלך השירות? אם מדובר בשירות שנמשך זמן ומתרחש יחד עם הלקוח - חשוב לפרט איך זה מתנהל. לדוגמא בזמן הצילומים שאנחנו מתחילים בכך וכך, אני מראה לך תמונות,  מחליפים X סטים שונים וכו.

- שימוש בחומרים: היום לא ניתן להתעלם מהמדיות וכל לקוח הוא "חומרים" שבהם אתם (בעלי העסק) יכולים להשתמש באינסטגרם גוגל וכו. חשוב לעגן את זה בחוזה / הסכם.

- תיאום ציפיות - כן כן יש סעיף כזה בחוזה, שם אני כותבת ומבקשת מהבנות לעבור על העבודות שלי ואם יש בקשות מסוימות, לשלוח אלי לפני הצילומים. כנל אם מדובר בחששות או כל נושא אחר שיש להתחשב בו בזמן הצילומים, מדובר בחוויה מרגשת ואינטימית, חבל לפספס אותה בגלל פרטים קטנים שלא נסגרו לפני.

- ביטול - סופר חשוב. סעיף זה אמור להגן עליכם כבעלי עסק קטן. גם לי זה קורה והמצב בהחלט לא נעים. אני תמיד שואלת את עצמי - אם היה מדובר בטיסה או בית מלון, הרי אף אחד לא היה מתווכח איתי על דמי ביטול.. אז למה בעצם הרבה לקוחות מרשים לעצמם "לשכוח" שהם קבעו או להתחרט ואז גם לבקש "לוותר" להם על דמי ביטול או מקדמה? בקיצור תעבדו עם מקדמות או עם תנאי ביטול ברורים ושקופים. אתם עסק קטן - חשוב לקחת את זה בחשבון.

צילומי הריון בסטודיו
לסיכום, הסכם / חוזה בסופו של יום בא להפוך את החוויה לטובה, הוא משקף את מה שהבנות מקבלות וכמובן מכיל תיאום ציפיות. הוא גם אמור לסנן את מי שלא סגור על עצמו וכנראה ישריין תאריך ויבטל בסופו של דבר.

כל הזכויות שמורות 2016 © סטודיו נועה איזנשטט
- צילום הריון, צילום ילדים ומשפחה
חייגו: 054-5857477, כתובת: תל אביב, בן אביגדור 20.
כתבו לי באמצעות הטופס ליצירת קשר.
הצהרת נגישות

שיחת וואטסאפ