פלטפורמות

צילומי הריון בסטודיו

אז היום נדבר על הפלטפורמות השונות - או בשמן האחר: נכסים דיגיטליים שלנו.

למה "נכסים דיגיטליים"? כי מדובר על תשתית (שלנו) שהשקענו בה לא מעט זמן, העלנו תכנים, פיתחנו דרכה קשרים עם קהילות, אנחנו משלמים עליה (כך או אחרת) ויש לה דירוג (בשאיפה טוב) כי עבדנו בשבילו המון :)

אז במצב בו יש מלא פלטפורמות, במה ולמה חשוב להשקיע?

כותבת כמובן בשמי ומהניסיון שלי.. אז בואו נתחיל!

צילומי משפחה

1. אינסטגרם - אין צורך להרחיב, מדובר בפלטפורמה דרכה מגיעה רוב העבודה (לפחות אצלי). בסוף הבלוג אתייחס ל"פה לאוזן" כי הנושא שזור בכל הפלטפורמות.
לי לפחות קיימים כמה חשבונות, חלקם "אישיים", חלקם פיקטיביים לגמרי. המטרה של חשבונות פיקטיביים היא ביצוע בדיקות שונות - האם אני מופיעה בהאשטאג? האם אני חסומה? שאדו באן? מה הדירוג שלי כשמחפשים מילות חיפוש שונות?

2. אינסטגרם location - כמובן שתקימו מיקום של העסק שלכם. חשוב מאוד בכל פוסט / ריל לשים מיקום

2. Threads - אני מניחה שרובנו משתמשים בזה כאינסטגרם (הגדרתי העלאת תכנים אוטומטית - מעלה באינסטה, עולה גם שם). חשוב לשים עין על התפתחות הפלטפורמה. לא פענחתי עדיין כיצד זה טוב לי. תעקבו אחרי חשבונות גדולים מחול כולל המנכ"ל של אינסטה. הם מוציאים שם חידושים / עדכונים.

3. ווטסאפ עסקי - היום משמש ערוץ תקשורת עיקרי (פרטי וקהילות), ניתן להגדיר מענה עסקי, תיאור עסקי, קישור לאינסטה ועוד תכונות. אינטגרציה מלאה לפייסבוק ואינסטגרם לרבות ads. מאוד מקל.

4. אינסטגרם Channel. אמביוולנטית לגבי זה, משמש לניהול תקשורת ותוכן עם קהילה. חשוב שתתקינו עסקי במקום הרגיל/

5. פייסבוק אישי - מניחה שלא תסכימו, איך אין דבר כזה "אישי". זו פיקציה שהומצאה וברגע שאנחנו ברשתות היא פשוט לא קיימת. בכל מקרה - אצלי האינסטוש העסקי מחובר לפייס אישי, העלאת תכנים באינסטוש מעלה אוטומטית גם לפייס אישי (שימו לב שזה רק בחשבון creator ולא business).

6. דף עסקי פייסבוק - פחות תורם בעיני אבל עוד ערוץ תקשורת שחשוב להשאיר / לנהל. פחות מגיב מחשבון אישי בעיני. ניתן להגדיר העלאת תכנים אוטומטית לחשבון זה במקום פייס פרטי, אי אפשר גם וגם. תחברו אותו לווטסאפ עסקי כמובן. פעם בשבוע שבועיים אני מעלה לשם תכנים גם.

7. גוגל! - אוקי יש כאן תורה שלמה.. נתחיל מאתר אינטרנט. אם יש לכם כבר, זה נכס. תנסו לעדכן תכנים באתר, להשתמש בביטויי מפתח, תקראו מה זה SEO (בקצרה זה אומר מה ציון האתר שלכם והיכן הוא יופיע כשמחפשים ביטויי מפתח). לדוגמא - כשמחפשים "צילומי הריון" או "צילומי הריון מחירון" - האתר שלי יופיע בעמוד הראשון. אם אתם לא "משקיעים" באתר כי אין זמן, תחזיקו אותו על אש קטנה. תדאגו שהתכנים מדויקים ומעודכנים. אם אתם עסק חדש, להשקיע באתר חדש זה עסק שלוקח זמן וכסף.. כך שהייתי מחכה להתייצבות מסוימת כעסק ואז שוקלת האם להשקיע בנכס כזה (חשוב).

8. גוגל ביזנס - הכוונה לתוצאות שקופצות בגוגל maps (עם המלצות וכו). חשוב מאוד לפחות כמו אתר. זה לא עולה כסף, זה מופיע בתוצאות חיפוש ומשמש כתשתית לתקשורת ביניכם ללקוחות.

9. יוטיוב - רלוונטי מאוד ליוצרי תוכן, אולי פחות לבעלי מוצר / שירות. ניסיתי להיות שם, אין לי מספיק זמן.

10. טיקטוק - מודה שזה ערוץ סופר חשוב. מנסה להבין את יחסי הכוחות בינו לבין אינסטה (רילס) שמתחרים זה בזה ישירות. לא מצליחה לפענח engagement. משאירה אותו להעלאת תכנים פעם בחודש / שבועיים. מתאים יותר ליוצרי תוכן (בעיני).

 צילומי ילדים בסטודיו

לסיכום - אני שמה את הביצים באינסטה (פיד / רילס), פייסבוק (אישי  עסקי) וגוגל (אתר + ביזנס). 

זה מלא זמן, ומיכאל עוזר לי מלא לתחזק אותם. כל תמונה / תוכן / וידאו - נשמר ומשמש אותי להעלאת תכנים לפלטפורמות. חשוב לנסות לא למחזר - למרות שמדובר בפלטפורמות שונות.

תמונות - בעיני ניתן להעלות את אותה התמונה בכל הפלטפורמות.

וידאו - חשוב ליצור מחדש (ריל / טיקטוק) מהתוכן המקורי שצילמתם)

אל תעשו share מפלטפורמה לפלטפורמה, זה מקטין חשיפה.

אל תלכו על תכנים מלוטשים מדי. זה קצת פוגע באותנטיות.

חשוב מאוד לשאול תמיד את הלקוחות כיצד הגיעו אליכם? פה לאוזן? פרסום? קפצת באינסטגרם? זה נותן חיווי די טוב לאורך זמן להבין היכן ובמה להשקיע.

שימו לב כמובן שאם העסק שלכם הוא יצירת תוכן (ולא מוצר / שירות) - יוטיוב, רילס, טיקטוק (monetization) וכו הם תשתית שדרכה אתם יכולים להרוויח כסף. במקרה כזה האסטרטגיה וההסתכלות על התשתיות משתנים.
זהו. תודה שקראתם, גם אם היה קצת מצ'עמם!

 

כל הזכויות שמורות 2016 © סטודיו נועה איזנשטט
- צילום הריון, צילום ילדים ומשפחה
חייגו: 054-5857477, כתובת: תל אביב, בן אביגדור 20.
כתבו לי באמצעות הטופס ליצירת קשר.
הצהרת נגישות

שיחת וואטסאפ