טוסקנה לשבועיים

צילומי ילדים

טוסקנה למשך שבועיים עם ילדים? אפשרי בהחלט!

אז החלטתי לקחת חופש מצילומי הריון ולנפוש באיטליה, מדינת הפרמזן. החלטנו לטוס ביוני, מה שהוכיח את עצמו מאוד. היה סביר ולא חם מדי (היו כמה ימים חמים בהם היה קשוח, אם היינו ממתינים ליולי אוגוסט היינו מתעלפים).

עדיף להקדים גם כי מדובר בכחצי מחיר גם בטיסות ובעצם בכל דבר.

הטיסות הכי זולות היו של וויז. לא לקחנו מזוודה (רק בחזור). טרולי ו4 תיקי גב הספיקו בהחלט (עוזר לקחת דירה איירבנב עם מכונת כביסה). טסנו לרומא, שם שכרנו רכב בחברת rent24smart. לקחנו רכב היברידי קטן - פיאט פנדה. הספיק לכולנו ועלה כ1600 שח (לא כולל ביטוח / דלק).

אז נחתנו ברומא, לקחנו את הרכב ויצאנו לכיוון הדירה בטוסקנה (חשוב להבין מראש היכן אוספים כי יש לא מעט מרכזי רכבים ליד שדה תעופה).

אנחנו תמיד לוקחים איירבנב, עם משפחה זה יותר נח בהרבה ועדיף ממלון. בטוסקנה יש לא מעט מבנים מרשימים ווילות עתיקות. החלטנו לוותר ולקחת דירה מודרנית בבניין על 6 דירות, זה יוצא יותר זול ואני צריכה מים זורמים ללא הפסקות חשמל! (הדירה ממוקמת בsan quirico in collina), העלות הייתה כ280 שח ללילה. סלון + 3 חדרי שינה (יותר ממה שהיינו צריכים).

אחרי נסיעה של כ3 שעות - הגענו לדירה (הדירה הייתה כ25 דק נסיעה מפירנצה).

התכנון היה מראש לא לעשות כלום - להסתובב בטיול כוכב סביב עיירות / אטרקציות.

צילומי ילדים

זה מה שעשינו:

1. עיירות חמודות - עם ילדים זה יכול להיות בילוי של יום שלם בקצב איטי.

ביקרנו בפיזה, לוקה, סיאנה ועוד כ5 עיירות שונות. התחלנו במאפיה בכל עיר, קפה + מאפים (זול מאוד). המשכנו קצת ברגל, עצרנו לאכול במסעדות שונות (התפריט דומה בכולן - פיצה פסטה), עוד קצת ברגל וחתכנו חזרה.

חשוב - במסעדות אין טיפים, אבל מוסיפים מי מס על כל יושב בשולחן (1-2 יורו) ואחוזי שירות קבועים. כך שהסכום הסופי גבוה בכ25-30 אחוז ממה שמצוין בתפריט.
2. לקראת אחהצ - אני ממליצה לאמץ בריכה עירונית (יש בכל עיר). כנראה תהייה כזו קרובה אליכם לא משנה איפה תשנו. המחירים אחהצ זולים (כ20 שח לילד/מבוגר). ניתן גם לשלם רק על הילדים ולהיכנס איתם למתחם.

3. קניות - יש אוטלט או שניים סביב פירנצה. אני אהבתי פרימרק ושם בילינו יום אחד מתוך כל הטיול

4. סופרמרקטים - חלום. כמעט כל יומיים הקדשנו לסופר ענק בו בילינו לפחות שעה. שווה לקנות הביתה גבינות (פרמזן) וקפה (מי שאוהב יכול לקנות מקינטה בזול), וכמובן היין! איך אפשר בלי היין.. הם סופר איכותיים וזולים. כנל ירקות מהממים ופירות יער. בקיצור התעלפנו שם.

5. אטרקציות - טוסקנה לא חזקה באטרקציות :). היינו פעמיים בפארק חבלים מגניב מאוד (סוגר לכם כ3 שעות בכיף), 15 דק מפירנצה - Il Giante Adventure Park.

אפשרי לקפוץ לפארק פינוקיו - לונה פארק קטן ובינוני. אישית לא מוצלח לדעתי.

6. פירנצה - מדהימה, היינו שם כ4 פעמים. לא נכנסו עם רכב. מצאנו עיירות צמודות / פרברים עם רכבת קלה. השארנו שם בחניה את האוטו ליום שלם (כ30 שח) ולקחנו רכבת קלה לפירנצה - כ20 דקות. הכי נח וחוסך דוחות.

נחלים! - אחד הדברים המדהימים הוא ריבוי נחלים עם מקומות לרחצה. בטווח של שעת נסיעה תמצאו לא מעט מקומות בהם אפשר להיכנס עם הילדים למים קרירים ולבלות לפחות שעתיים בין שמש לצל. אני רשמתי בגוגל natural swim וזה הקפיץ לי לפחות 5 כתבות שונות עם ציון של מלא מקומות שווים. וגם חוף נודיסטים אחד שאליו הגענו בטעות :).

לשים לב!:

לנסוע במהירות המותרת!

לא להיכנס לפירנצה עם רכב. להשאיר בחניון בעיירה סמוכה ולקחת רכבת קלה.

לכרטס כרטיסי אוטובוס / רכבות - כמעט בכל נסיעה עולים פקחים וחבל על הקנסות המיותרים.

לשים לב במסעדות לאחוז שירות / מס ישיבה.

תדלוק בתחנות דלק מעט שונה - עדיף להגיע לתחנת דלק ולהיעזר בעובד תחנה לתדלוק.

לא להיכנס לעיירות עם רכב - יש איסור כניסה לאזורים הנחשבים כאזור היסטורי מתויר.

לשים לב לחגים, ימי ראשון, או טווחי זמן 14-18, בהם רוב המסעדות סגורות.

אם יש לכם שאלות - אני כאן (בארץ, חוזרת לצלם על מלא!)

צילומי משפחה

אה והכי חשוב - אין תמונות משפחה מטוסקנה כי חצי מהזמן רצינו לחסל את השני..

כל הזכויות שמורות 2016 © סטודיו נועה איזנשטט
- צילום הריון, צילום ילדים ומשפחה
חייגו: 054-5857477, כתובת: תל אביב, בן אביגדור 20.
כתבו לי באמצעות הטופס ליצירת קשר.