שת"פ באינסטוש וניהולו

צילומי הריון בסטודיו

10 כללי זהב לשתפ מוצלח באינסטגרם (הגזמתי עם ה"זהב" אבל תודו שזה מוכר טוב).

שוב מציינת שאלה הדברים שכתבתי מניסיוני. להערכתי ניתן להעתיק גם מחוץ לאינסטגרם למדיה אחרת או מישור עסקי שונה. אמנם אני צלמת הריון אך להערכתי זה תקף לכל עסק קטן עד בינוני.

התחלנו:

1. הכי חשוב (בשבילי לפחות) - בחיים. אבל בחיים. בחיים בחיים. אל תבואו לגוף שאיתו תרצו לעשות שת"פ, תתחילו איתו שיח וכשאותו הגוף ישאל אתכם על מה חשבתם בתור שת"פ… - תענו לו "אשמח לחשוב ביחד!!! :)" או "אשמח להיפגש, לדבר ולחשוב!". 
לא יודעת אם יש צורך להסביר, אבל אף אחד לא אמור לעבוד אצלכם / בשבילכם, אתם מגיעים לגוף שכנראה תוכלו להרוויח משת"פ איתו - המינימום הוא להגיע מוכנים עם רעיון מדויק והסבר מה כל אחד מרוויח ואיך. כל תסריט אחר הוא חובבני מאוד (ואני נזהרת כאן במילים).


2. לפני שנצלול לסוגי שתפים שונים - חשוב להבין שמס עוקבים כבר מזמן לא פאקטור. חשוב להבין אם הפרופיל איתו תעשו שתפ הוא פרופיל פעיל בתחום רלוונטי עבורכם (ספורט? לייף סטייל? צילומי הריון?). אני תמיד בודקת בninja analytics - שם הפרופיל מקבל ציון שמשקלל לייקים, עוקבים, תגובות וכו.
תבדקו כמובן האם העוקבים אותנטיים ולא קנויים, כנל לגבי לייקים (נכנסים לפוסטים ובודקים).

יש לשים לב שאותו הפרופיל / משפיען לא מתקיים נטו מקוד קופון או שתפים - אחרת השתפ שלכם יהיה פחות "אמין".

שימו לב שה - engagement של כולנו צנח בשנתיים אחרונות בעקבות שינויים, תקחו את זה בחשבון.

שימו לב שמס לייקים בפוסט הוא לא תוצאה של קבוצות האשטג (בדומה לקבוצה שלנו) - זה אמנם מצוין לפוסטים נקודתיים אבל לא משרת אתכם בשתפ.


3. מטרת השתפ: תדייקו מה מטרת השתפ לפני שתצאו לכזה:
העשרת פורטפוליו (לדוגמא - צילמתי משפיענית והוספתי לhighlights)
שיפור engagement
קבלת לידים מידיים / או לא מידיים אם מדובר בשתפ לטווח ארוך
דיוק / שיפור מוניטין / מיתוג של העסק שלכם

4. סוגי שתפים (נכונים ופחות נכונים)
- חד צדדי: תפנו אלי את הלקוחות שלכם, אתן להם הנחה / מתנה - לא עובד ולא עבד אף פעם. העסק איתו אתם סוגרים שתפ לא מקבל שום ערך מוסף. 

- הפניות דו צדדיות - תפני אלי / אפנה אלייך. בעיני גם לא עובד, בדרך כלל הפרופילים שונים ותמיד יש עסק חזק יותר עם זרימת לקוחות טובה יותר. זה דורש זמן ניהול ולא תמיד שווה את ההשקעה בלנהל את זה. כמו כן קשה מאוד למדוד את הצלחה של שתפ כזה.

- קוד קופון - משפיען / פרופיל אינסטה מפרסם את המוצר שלכם / מבצע סקירה אותנטית. מפרסם לעוקבים שלו הנחה (קוד קופון) ומקבל כסף על כל מכירה. בגדול זה השתפ הנפוץ היום. מכיוון שאינסטגרם זה מזמן עבודה - תשלום לאותו המשפיען לגיטימי לחלוטין. בגלל שזה מאוד מאוד נשחק - תמיד יש שאלה של אותנטיות / אמינות.

- בארטרים - מתן מוצר / שירות בחינם לפרופיל / משפיען תמורת פרסום. בד"כ מתאים לשירותים שאנחנו מעניקים בצורה אישית, צילום / אומנות אחרת, איפור / ספרות וכו. כלומר שירות / מוצר שהם השקעה של הזמן שלנו ברמה אישית (צילומי משפחה וילדים לדוגמא). אם מדובר במוצר שמיוצר בפס ייצור או שירות טכנולוגי כלשהו ללא say אישי שלנו - אנחנו חוזרים לסעיף C - תשלום למשפיען.
מניחה שיש עוד כמה סוגים שפספסתי, אשמח אם תוסיפו בהערות, שוב - החכמה היא להבדיל בין שירות אישי שאנחנו מספקים לבין מוצר מיוצר שנשלח למשפיען וכנראה יהיה כרוך בתשלום.

צילומי הריון בדטויו
5. ניהול שתפ - לפני שאתם יוצאים לשתפ, חובה (עדיף) לסגור מה כל צד מקבל בין אם זה שתפ חד פעמי או רב פעמי ושותפות לאורך זמן. להגדיר הכל ולא להשאיר מקום לפרשנות. זמני העלאת תכן, סוגי תכנים, תדירות העלאת תכנים, קולאב / לא קולאב, סוג תיוג. בקיצור הכל. אני נתקלת כאן לא מעט פעמים בקושי. לא כולם רגילים לדייק לרמה כזו, בעיני זה נחוץ.

6. תדאגו לפלטפורמה מתאימה ע"מ למדוד ולנהל את השתפ. אם מדובר בקוד קופון - זה חייב להיות מיושם באתר אינטרנט בו תתבצע הרכישה, אם מדובר בהפניות זה חייב להיות מנוהל באקסל / קבוצת ווטסאפ. שקיפות ואמינות חשובים מאוד במקרים כאלה. לא נעים להתווכח על לקוח שהפנתם / לא הפנתם וכו. אני זנחתי לא מעט שתפים שהגיעו לשיח / וויכוח על פרטים.

7. מענה ותקשורת - כשאתם פונים לפרופיל / משפיען / עסק איתו תרצו לנהל שתפ, תזכרו שלכולנו יש את הזכות להגיד לא וגם לא לענות, נכון שזה לא נעים ואני משתדלת לא לעשות ghosting לאף אחד - אבל אף אחד לא חייב לנו שום דבר, יכול להיות שהשתפ שהצעתם, פחות משרת את הצד השני. תכבדו את זה ותמשיכו הלאה.

8. איך מוצאים משפיען / שתפ מתאים? אין כאן קסמים, מחפשים באינסטגרם עד שמוצאים פוטנציאל מתאים, ניתן גם לפנות לסוכנויות - אם פניתם לסוכנות, תדרשו כמובן לדבר בכסף, שזה כמובן הגיוני ותלוי העסק/חברה שמעוניינת בשתפ ובתקציב שלה. אני מנהלת פרופילים כאלה באקסל. ניהול שתפים זו עבודה בפני עצמה. שוב מדגישה, אינסטגרם זו עבודה כך שהיום רוב השתפים מנוהלים בכסף.

טוב מסתבר שיש פחות מ10, אבל כמו שציינתי תמיד - איכות על פני כמות!!

תודה חברים שקראתם :) אשמח לתיקונים ודעות שונות

 צילומי הריון בסטודיו

כל הזכויות שמורות 2016 © סטודיו נועה איזנשטט
- צילום הריון, צילום ילדים ומשפחה
חייגו: 054-5857477, כתובת: תל אביב, בן אביגדור 20.
כתבו לי באמצעות הטופס ליצירת קשר.
הצהרת נגישות

שיחת וואטסאפ