לוחשת חדשה הגיעה לעיר...

לוחשת חדשה הגיעה לעיר...

מכירים קטע של לראות פרק של סדרה (פרק של 40 דקות) במשך 5 שעות??

אז כך היה עם הפוסט הזה :), חודשיים, לא פחות ולא יותר, לכתוב עמוד אחד.

ממש שווה לכם לקרוא, אני לא טוענת לכתר או משהו, אבל הלוחשת לתינוקות יכולה לצאת לפנסיה, יש לוחשת חדשה בעיר ושמה איזנשטט, נועה איזנשטט!

אז אחרי אין ספור בוקים לקטנה, לילות בלי שינה, האכלות, בכי, ריבים עם בן זוג ועוד סממנים שעוטפים את חייך כשמגיע תינוק... אני מומחית, כן כן, אל תצחקו, אני מומחית לטיפול בתינוקות. היום, אסביר לכם הכל בצורה פשוטה, קצרה ונכונה – מגיל 0 עד חודשיים, את כל התופעות, את כל הסוגים ואת כל הסיבות.. אז תוציאו עט ותתחילו לרשום :).

נתחיל בבכי

הבכי מתחלק ל- 4 סוגים, נסביר את כולם, איך נשמעים, מה הסיבה ומה הפתרון כמובן (חוץ מלמסור את התינוקת לאימוץ):

  1. בכי המתחיל בשיעול וממשיך לבכי מונוטוני -  קורה בד"כ כשסיימת להכין את הקפה והטוסט קפץ וסידרת אותם אחד עם השני מוכנים ל- 5 דקות רוגע בבוקר.. כדי להפסיק את הבכי ולהרגיע את התינוק אפשר לנסות לשפוך את הקפה לכיור או לנסות לשתות אותו מאוד קר, דרך נוספת היא לשרוף את הטוסט, אבל ממש ולאכול אותו פחם.
  2. בכי יללני בשילוב הברות שונות – כנראה שהקטנה שמה לב (מתוך שינה עמוקה שחשבת שהיא שרויה בה) שנכנסת סוף סוף למקלחת, אחרי שבוע שלא ביקרת שם, הסתבנת כאילו אין מחר וכרגע הראש והפנים מלאים בשמפו. מומלץ לצאת בלי להתנגב, לחכות שהשמפו יתייבש לך על השיער ולהשאיר שלוליות בכל הבית, הקטנה תירגע מהר יותר אם בדרך תדפקי את האצבע הקטנה של הרגל בדלת או כסא.
  3. בכי מתמשך מתחיל מנמוך ונמשך לטונים גבוהים מאוד – קורה כשאת מנסה להירדם, לבשל, לסגור פערים בעבודה או כל דבר אחר שניתן לעשות בזמן שהתינוקת רגוע. תרופה למכה – תפסיקי מייד את מה שאת עושה, באמצע, בלי לסיים, (אם מדובר בבישולים מומלץ לשכוח את האש דולקת ולשרוף את הסיר החדש).. עובד כמו קסם  - הם נרדמים מייד.
  4. בכי שמתחיל פתאום, בצעקה חזקה, סוג של בכי מתפרץ – כנראה שאת ובן זוגך במצב אינטימי :), חיכיתם למצב כמה שבועות טובים, אם לא חודשים (או לפחות בן הזוג). מומלץ להפסיק מייד, בן הזוג יכול לסייע להפסקת הבכי באימוץ כאב ביXXXים ועצבנות יתרה.

סיימנו את פרק הבכי,מקווה שעזרתי – תיישמו ותחזרו אלי עם חוויות!

נושא נוסף בין רבים שנדבר עליו כאן, הוא הסיסמא המדוברת לאמהות חדשות – "זה שאת אימא לילד, לא אומר שנגמרו לך החיים"... אז קראתי את הספר של הלוחשת לסוסים.. סליחה, לתינוקות ואני לגמרי מסכימה עם הבחורה שמדגישה כל חצי עמוד כמה חשוב להשקיע את בעצמך בין הנקה להנקה ולנהל סגנון חיים מרגש ומעניין גם אם לפני 3 ימים נולד לך תינוק... אז בואו נעבור על כמה נקודות, שאותן פשוט אסור לך לשכוח!! (גם אם יש לך תינוק :) ) :

  1. השקיעי בטיפוח עצמי -  כשהתינוק ישן, זה זמן להשקיע בעצמך. מספר פעולות פשוטות יחזירו לך הרגשה של אישה וירעננו לך את היום. מרחי קרם ידיים, מרחי קרם רגליים, לא לא, הטיפוח לא נגמר! יש לך מספיק זמן גם לגזור ציפורניים (על יד אחת...).
  2. השקיעי בזוגיות - כשהתינוק נרדם תלכי לישון... אם את פחות עייפה, את פחות עצבנית, אם את פחות עצבנית, את פחות רבה עם בן זוגך = השקעה בזוגיות, דבר נוסף הוא.. רגע.. זהו התינוק התעורר. סורי.
  3. תכיני את המתכון האהוב עלייך -  תקבעי עם חברות טובות או עם הסבים שישגיחו על הקטן, בזמן הזה תתפני לבישולים, תזכרי במתכון האהוב עלייך, תעשי קניות, תכיני את המטבח ואת עצמך לאווירת בישול של יום שישי.. :) ... רגע, סליחה..? אני מדברת לעצמי?!!#!#  אהההה נרדמת מעייפות. סליחה, אז נעבור לסעיף הבא.
  4. תצאי עם חברים לבית קפה - אז יש לנו תינוק? זו לא סיבה לשבת בבית ביום יפה כשאת בחופשת לידה, תתקשרי לחברים פנויים, תקבעו בבית קפה לארוחת צהריים ותיקחי גם את הקטנצ'יק. אמממ, כולם עובדים? אז תצאי לבד! תארזי את הסלקל, העגלה (אותה צריך לפרק לשים באוטו ואז להרכיב שוב), תיק עם חיתולים, אוכל, בגדים להחלפה לתינוק, כובע, עוד אחד למקרה ש..,  מחלק מנות, מים בבקבוקים או חלב ששאבת.. (אהה לא הכנת, אז אולי תנסי לשאוב עכשיו?)... טוב חברים מצטערת, בסעיף הזה החלטתי להישאר בבית.

זהו, אבל ברצינות, חוץ מצילומי ניו בורן שהתחדשתי איתם, התחדשתי גם בזוגיות חזקה יותר, מבט קצת שפוי יותר על החיים והמון המון פרופורציות והנה, אחרי זמן מה רואים קצת אור בקצה החיתול...

מתה עלייך עופרירוני שלי!!

בפרק הבא.. איך לגרום לבן זוגך להאכיל את הקטנה בלילה, באמצע ובסוף שבוע.

שלכם,
נועה איזנשטט

כל הזכויות שמורות 2016 © סטודיו נועה איזנשטט
- צילום הריון, צילום ילדים ומשפחה
חייגו: 054-5857477, כתובת: תל אביב, בן אביגדור 20.
כתבו לי באמצעות הטופס ליצירת קשר.
הצהרת נגישות

שיחת וואטסאפ