בין צילומי הריון לבוק משפחה, אני מפנה זמן ללמוד על האינסטגרם ולשתף!
והיום - 10 דברים שעובדים לי (בד"כ) באינסטגרם (זה יותר אבל 10 זה עובר בפוסט 🙂)
דגשים לפני:
- אינסטגרם זה עבודה לכל דבר, והיום אני משקיעה בפלטפורמות יותר זמן ממה שאני משקיעה בצילום.
- זה מצריך השקעה ולמידה. לצערי המדיות הן לא שגר ושכח. אז יאללה, בואו נתחיל..!
1. עוקבים - למי שמחזיק עסק עם רכישה חד פעמית (כמוני, צילומי הריון). העוקבים פעילים לפני ובמהלך. לאחר מכן הם הופכים להיות עוקבים פאסיביים, כלומר לא מעורבים. זה אומר שמדי פעם אני מסירה עוקבים לא פעילים, לא מדברת על ספאם - אלא על עוקבים אמיתיים שפשוט לא מעורבים.
2. למה אני מסירה עוקבים? כי בגדול (מאוד), ציון engagement שלנו מורכב מפרמטרים כמו מעורבות עוקבים + מס עוקבים. כלומר חשבון עם 100 עוקבים שחצי מהם פעילים (כנראה) יתפקד טוב יותר מחשבון של 10,000 עוקבים שרק 5% מהם פעילים.
3. חשבון "טוב" מתוגמל ע"י האלגוריתם ב-2 צורות עיקריות: הפיד שלכם יונגש לקהל פוטנציאלי (תקבלו עדיפות על פני חשבונות "חלשים" יותר).
הפוסטים שלכם יופיעו בחיפוש, כשמשתמשים יחפשו תכנים עם מילות מפתח (בדומה לגוגל). כלומר אם נחפש "צילומי הריון" - החשבונות שיופיעו הם אלה עם דירוג "טוב".
4. שתפ - זה שם המשחק (בעיני) ושתפ נכון יכול להקפיץ אתכם משמעותית בתחום הגעה לקהלים נכונים + בוסט למכירות. בהנחה שיש לכם מוצר (מלאי) / דוגמיות, תפיצו אותו. השאלה החשובה היא כמובן למי להפיץ אותו? לפי השנתיים האחרונות הכיוון הולך למשפיענים קטנים. מה עם משפיען "קטן" מבקש תגמול? זה בסדר והגיוני, תראו בזאת הוצאות שיווק נחוצות. אגב לגבי זה - אינסטגרם כבר מזמן הפכה לעבודה אז בעיני זה בסדר גמור לבקש תגמול. כן חשוב שהשימוש במוצר שלכם ישקף אותנטיות (כלומר שההמלצה תהייה אמיתית).
5. אופי ועומק - מה זה אומר בעצם? אותי תמיד עניין מה עומד מאחורי בעלי העסק, הסיפור, הבני אדם. זה קצת מזכיר את סיורי הגרפיטי / אוכל בחול או במחנה יהודה. כולנו עוצרים לשמוע את הסיפור "מאחורי הקלעים" - זה יוצר יותר עניין. אתם לא חייבים לשים מצלמה בחדר שינה, תתחילו בקטן, בלספר סיפורים קטנים עליכם בסטורי, בפוסט אישי, תכניסו את זה בהיילטס, תנו לאנשים להכיר אתכם. ללקוחות תמיד כיף לרכוש מוצר עם יותר משמעות (גם אם זה רכישה "רגילה" של מחברת מעוצבת או ציפורניים).
6. מה עובד? או מה הוא תוכן מעניין? לדעתי זה פשוט. תוכן מעניין הוא תוכן שלכם, אותנטי, בעל הומור עצמי, לא שופט, לא טרנדים (למרות שלפעמים נחוץ). תחשבו על סטנדאפ, אנחנו אוהבים ללכת לסטנדאפ כי אנחנו אוהבים הומור, אוהבים להזדהות עם מצבים משעשעים או מאתגרים. תשתפו מצבים מצחיקים (גם אם זה מצחיק רק אתכם) - תופתעו כמה הזדהות תמצאו ברשתות (=מעורבות).
7. ממומן - אני מריצה ממומן חודשי בין 1000-1500 לחודש. תלוי מתי אני צריכה יותר פרסום. למרות שיהיו כאן לא מעט המלצות / הסתייגויות, המטרה של הממומן שלי היא לא להביא לקוח במיידי, אני בונה את עצמי לטווח ארוך. כלומר אני לא בוחנת את ההמרה שלי רק לפי לקוחות שמגיעים אלי ישירות מהפרסום. יכול להיות שנחשפנו ללקוחות פוטנציאליים, שהחליטו לעקוב אחרינו ולבצע רכישה בעתיד כשזה יהיה רלוונטי. לי עובד הכי טוב פרסום (בוסט) מתוך פוסט של אינסטגרם. לא מתוך business suite. יחד עם זאת - חשוב להכיר את האפשרויות השונות.
8. מיקור חוץ - תיעזרו במקצוענים. אין לנו זמן להשקיע נון סטופ בכל המדיות וגם לדאוג לעסק.
אני לפני שנה נעזרתי באירה. אציין שזה שינה לי לא מעט תפיסות ועזר לי חד משמעית ואני עוד תופסת את עצמי כמישהי ש"מבינה" 🙂.
9. תהיו ממוקדים ותנהלו פרופיל ברור - קשה (לדעתי בלתי אפשרי) לקדם פרופיל בכמה כיוונים שונים, לדוגמא אם יש לכם פיצריה ובית קפה.. או אתם רוצים לפנות לקהל בארץ ובחול, או תרצו לקדם מוצרי קוסמטיקה ו/או גבות. כל פרופיל דורש מיקוד עסקי שונה - החל מביו מוכוון מטרה, ממומן או פוסטים. אגב זה נכון גם לפייסבוק או גוגל שגם נשענים על ביטויים וטקסטים עם מילות מפתח.
10. תהיו פעילים - תדברו עם חשבונות, תגיבו. זה לא כיף להיות שעות באינסטגרם, תעשו מדי פעם הפסקה :) כשאני נשחקת אני נותנת את הנייד לקטנה שלי והיא ממשיכה את העבודה (נשבעת) ולפעמים אני נחסמת בגללה אז תזהרו.
11. אחרון חביב - אל תפסיקו להשקיע במוצר שלכם. מוצר איכותי / עם ערך מוסף אמיתי הרבה יותר קל לשיווק / קידום.