פרסום ממומן באינסטגרם

אז היום נדבר על פרסום ממומן באינסטגרם. אני מודה שהנושא הזה די מאתגר אותי ומייאש בדיוק כמו דייטים ראשונים. נתחיל מהתחלה, יש כמה דרכים ליצור מודעה ממומנת באינסטגרם:

Boost Post - הדרך הפשוטה והמהירה, דרך האפליקציה של אינסטגרם.
Meta Business Suite - יותר גמישות, קריאטיב, בחירת מטרה, קהל ועוד (עדיף דרך מחשב נייח).
Ads Manager - הקמת קמפיין עם יותר יכולות, ניתן להגדיר מודעה אחת או יותר, לבחון מה עובד יותר טוב, לדייק יותר את הקריאיטיב וגם את קהל היעד.

*דגש קטן - אני כותבת מה שעובד לי יותר, כי כל שלושת האופציות הן ניסוי ותהייה ואצל כל אחת זה יעבוד מעט שונה. אם אנחנו מציעים שירות - אז תמונה פחות תעבוד ונשקיע בריל והסבר בוידאו, אם אנחנו מציעים מוצר מוגמר (לדוגמא צילומי הריון או משפחה) - בחלק מהמקרים תמונה סופית של המוצר יכולה לעבוד, מצד שני אולי תרצו לפרסם גם ריל שמציג את חווית הצילום בסטודיו - אז תשתמשו בפורמט תואם בהתאם למסר שלכם.

צילומי הריון בסטודיו

אז לפני שנבחר איך לבנות את המודעה - נבחר את המטרה שלנו, יותר הודעות? יותר מודעות למותג או מכירות?בהתאם למטרה שבחרתן, meta תבצע שני דברים:

  1. תבנה את המודעה ויזואלית עם כפתור call to action מותאם
  2. וגם תציג את המודעה לקהל מתאים יותר, אם בחרתם יותר הודעות, מטה תציג את המודעה לקהל יעד שיפתח בשיחה איתנו באחוזים גבוהים יותר (אני מניחה שיש כאן מדע שלם שאין לי מושג איך הוא עובד, אבל המטרה היא גם לשרוף את התקציב שלכם וגם לנסות להשיג לכם את ה"מטרה" שהגדרתן).

נתחיל עם Boost Post (דרך האפליקציה) - גם כאן יש אפשרות לבחור את המטרה של הבוסט (הודעות או engagement), תקציב ואפילו לבחור קהל יעד, כמובן שהאפשרויות כאן דלות יותר.
התקציב שלי הוא בד"כ 50 ש"ח, אם אנחנו עושים בוסט - עדיף לעשות את זה לפוסט עם טקסט מתאים (כלומר לפני שאתם מתחילים - תעדכנו את הטקסט), עדיף כמובן לבחור פוסט מייצג עם engagement גבוה.

אני - לא בחרתי קהל יעד, כלומר בחרתי את האפשרות בה meta בוחרת את קהל היעד לפי העוקבים שלי והפעילות בפוסט.ים. כלומר לפי ה"ספרות" meta מנסה לחשוף את הפוסט שלי לקהל "רלוונטי". לי בממוצע זה הביא כ-2 לידים ביום (הודעות לווטסאפ). דגש חשוב, האפשרות הזו מתאימה לחשבונות "טובים", כלומר יש לכם עוקבים טובים, *לא קנויים והפעילות בחשבון היא אורגנית - אחרת meta לא ידעו לטרגט את קהל היעד והכסף ישרף.
האפשרות השניה - meta business suite, אני אישית ויתרתי עליה כי אם כבר אז כבר, תעשו בads manager, אז ברשותכם נדלג לאפשרות האחרונה!

אז הגענו ל - ads manager: כאן בניגוד לשאר האפשרויות אנחנו יכולים לייצר קמפיין המאגד תחתיו מספר מודעות, אני בד"כ מריצה 2 מודעות למשך שבועיים, ומשאירה את המודעה שמדלוורת טוב יותר, יש גם A/B טסטינג, אבל זה למתקדמים.

עכשיו בגדול בגדול - עדיף מודעה של ריל, כי ב 2025 נראה שהם זוכים לחשיפה טובה יותר, לא צוללת כאן ללמה ואיך הגעתי למסקנה הזו, הגעתי עם המון קריאה והמון chat gpt.

החלק הראשון והכי חשוב - הוא להגדיר את קהל היעד, אני עשיתי את זה בשני שלבים:

  • יצירה של קהל Custom: כאן אתם מגדירים קהל קטן ומדויק מאוד (עוקבים, שולחי הודעות או כל מי שהיה פעיל בחשבון שלכן בשנה האחרונה)
  • ומבקשים מmeta בהתבסס על קבוצה קטנה זו - ליצר קבוצה גדולה יותר שנקראת Look a like(ניתן להגדיר באחוזים, לא נכנסת לזה עכשיו).

שימו לב שהקמת audience הוא פעולה נפרדת מהקמפיין - כלומר עושים את זה לפני שמתחילים את הקמפיין. הערך המוסף כאן שה- audience ממשיך להתעדכן בהתאם לפעילות בחשבון שלכן (כל כמה ימים לפי meta).

אחרי שהקמתי audience, המשכתי להקמת הקמפיין - אתמקד כאן ב2 שלבים עיקריים, קריאטיב ושוב audience. הקריאטיב אצלי הוא ריל עם כמה תמונות בסוף, בריל, ניתן (עדיף) להוסיף טקסט כמו "תקבעו עכשיו מחר סוף העולם כולנו נמות לא חבל לא הספקתן להצטלם???).

צילומי הריון בסטודיו

שימו לב שהמודעה מוצגת במיקומים שונים בתוך אינסטה, כלומר אם אתן מציגות תמונות - צריך להכין אותן ברזולוציה מתאימה, ניתן גם לחתוך אותם בשלב הקמת הקמפיין.

עכשיו הנה קטע מעט מבלבל: באמצע הקמת הקמפיין את בוחרים את ה - audience שהגדרתם בחלק הקודם ואז מוסיפים על זה - פילטרים נוספים, מגדר, גילאים ותחומי עניין: כלומר אתם בוחרים את ה - audience שהגדרתם מחוץ לקמפיין ואז מחזקים אותו עם פילטרים נוספים. אני הוספתי פילטור נוסף של גילאים, מגדר (נשים) ותחומי עניין - כי הקהל שלי הוא נשים צעירות בעיקר.

ניתן גם לבחור רק את ה - audience שהגדרתם לפני או לא לבחור אותו ופשוט להפעיל פילטרים על אוכלוסיה חדשה לחלוטין, כלומר יש כאן את כל הגמישות הנדרשת.

כן חשוב לוודא שקהל היעד שלך לא יהיה קטן יותר או גדול מדי, הצפי הפוטנציאלי למודעה אצלי הוא הגעה יומית לטווח של 3,000-4,000 חשבונות.

אגב אני בוחרת לפרסם רק באינסטגרם, שם נמצא רוב הקהל יעד שלי.

 זהו. ארוך אבל חשוב :)

 

כל הזכויות שמורות 2016 © סטודיו נועה איזנשטט
- צילום הריון, צילום ילדים ומשפחה
חייגו: 054-5857477, כתובת: תל אביב, בן אביגדור 20.
כתבו לי באמצעות הטופס ליצירת קשר.
הצהרת נגישות

שיחת וואטסאפ