מחירון באתר – כן או לא?
נדון היום בנושא מעניין וחשוב - האם לפרסם את המחירון שלנו באתר או לא.
אז אני הייתי משני הצדדים – עד לפני חודשיים לא היה לי מחירון באתר. העדפתי לשמור את הנושא הרגיש לעצמי. לא ממש נכנסתי או ניתחתי את הסיבות – פשוט היה לי נח.
לפני כחודשיים הוספתי את עמוד המחירים לאתר ומה אתם יודעים? תוך חודש הסגירות שלי גדלו ב - 300%!!! סתם, זה ממש לא קרה :), בגדול גם אין סיבה שזה יקרה, עם זאת חשוב לנתח את שני המצבים: עם ובלי מחירון באתר. לדבר על יתרונות וחסרונות ועל ההבדלים בין מה שאני חושבת שנכון לבין מה שבאמת נכון.
אתר ללא מחירון:
למה בעצם חשבתי שאתר ללא מחירון יותר מתאים לי:
- לא הרגשתי בנח לחשוף את התמחור שלי למתחרים.
-הנחה מאוד בעייתית כי בעצם האתר שלי הוא עבור אותה האימא שמחפשת מחירון בוק בת מצווה או בנות שמחפשות כמה עולים צילומי הריון, כלומר האתר קודם כל חייב לשרת את הלקוחות שלנו! - המחיר גבוה מדי/נמוך מדי - במקרים של מחיר גבוה מהממוצע בשוק, אנו מרגישים לא נעים לגבות מחיר כזה. במקרים של מחיר נמוך מהממוצע, אנו מרגישים שזה ממתג/ממצב אותנו נמוך מדי וזו לא באמת הרמה שלנו!
-לשמחתי העולם לא מתקיים לפי ה"הרגשה" שלי או שלכם. גם היום, במצב בו אני בעלת סטודיו מוביל, צלמת מנוסה ומוכשרת (או ככה לפחות טוענים הלקוחות) אני לא תמיד סגורה על התמחור הקיים שלי (גבוה או נמוך) או תמחור של מוצר חדש שאני מציעה ללקוחות. אבל אני לא מתעכבת שם - אני נעזרת באנשי מקצוע ובנתונים פיננסיים ע"מ לבנות תמחור נכון, מכניסה לשם את הפרמטרים של המותג שלי, עלויות וכ"ד ומקבלת מספר מנומק שמשקף את המציאות. המספר הזה תמיד יהיה גבוה מהממוצע וזה בהחלט לגיטימי כי עסקים המציעים שירות מעל הממוצע צריכים לגבות בהתאם. סטודיו "מתלמד" שמציע "תפריט בהרצה" ו/או ממשיך ללמוד בזמן צילומי משפחה או ילדים או מה שזה יהיה - יגבה מחיר בהתאם ליכולות ולמוצר שהוא מוסר. - חוששת שהמחיר "יסנן" לקוחות פוטנציאליים ובכלל לא תתקיים אפילו שיחת מכירה ראשונית (כלומר הם אפילו לא יתקשרו להתעניין). מעדיפה לנסות לדבר ולהסביר את התמחור ואולי "לשכנע".
-מחיר הוא בהחלט לא הגורם המכריע בבחירת סטודיו לצילום. לדוגמא - כשהצטלמתי לבוק בת מצווה, בחרנו את הסטודיו הכי טוב בגוש דן והוצאנו כמה אלפי לירות טובות (או כך אבא שלי טוען). התוצאה הייתה נוראית בעיני - אבל זה כבר מסיבות אחרות. מה שאני אומרת זה כשאני בוחרת מוצר מסוים אני בודקת מספר רב של פרמטרים, המלצות של חברות, סגנון צילום מתאים, תקשורת ראשונית, מקצועיות, גיוון ורק בסוף משקללת הכל יחד עם המחיר הסופי. אני מכבדת מאוד גם את הלקוחות שעבורם מה שהכי חשוב זה רק המחיר - זה לגיטימי מאוד. במקרים כאלה אני ממליצה על סטודיו אחר מתאים עם עלויות נמוכות משלי. לפעמים הלקוחות ירצו מזכרת בסיסית יותר גם אם היא כמוצר, לא הכי איכותית. כל לקוח והצורך שלו. בקיצור פרסום מחיר באתר אכן מסנן לקוחות - אבל לקוחות אלה כנראה פחות רלוונטיים למוצר שלך והלקוחות שכן מגיעים אלייך אחרי ה"סינון" הראשוני - מגיעים "מבושלים" יותר.
אתר עם מחירון:
למה החלטתי להוסיף מחירון לאתר:
- קידום אורגני בגוגל - הוספת תכנים חדשים לאתר זה תמיד טוב. במיוחד כשמדובר בדף שניתן לרכז בו מילים/ביטוים חשובים כגון "מחיר בוק הריון", "צילומי משפחה מחיר", מחיר בוק בת מצווה" וכ"ד. כמעט לכל מוצר שאני מחפשת ברשת - אני מוסיפה את המילה מחיר, עלות וכ"ד.
- מחיר הוא חלק מהעסק שלי - הוא עוזר לי להעביר מסר ומסייע למתג את הסטודיו במקום הרצוי.
- ערף מוסף/מידע ללקוחות - אולי אחד הדגשים החשובים ביותר. היום באינטרנט (ובכלל בתחום השירות: ספק - לקוח) הכל סובב סביב ערך מוסף ללקוח/משתמש. האתרים מקודמים על סמך ערך מוסף שהם נותנים ללקוח. ספקים נמדדים ע"י הלקוחות על סמך רמת האקטואליות ו/או רמת הדיוק והעדכון באתר. הרי אנחנו בעצמנו לא פעם הרגשנו תסכול רב כשנכנסו לאתר, ראינו מוצר יפה ומתאים, אבל המחיר...איפה המחיר??? למה אני חייבת להשאיר פרטים, להתקשר או עוד יותר גרוע לקבוע פגישה עם סוכן אם כל מה שאני רוצה לדעת זה טווח מחירים של שירות/מוצר ?!
בקיצור ולסיכום, 2 נקודות חשובות:
קודם כל ההמלצה היא כמובן לפרסם מחירון באתר בצורה ברורה מאוד מאוד.
אני מניחה שכולנו נסכים שאם אנחנו לא מפרסמים מחיר כי אנחנו לא מרגישים בנח עם המספרים - יש כאן משהו עמוק יותר שחשוב לטפל בו כמה שיותר מוקדם (חוסר בטחון במוצר, ניהול לא מקצועי המונע מרגש, מוצר לא איכותי מספיק, חוסר שקיפות וכ"ד).
שלכם כמו תמיד, תגיבו, תפרסמו וכ"ד:)
נשיקות ועד הפעם הבאה, נועה.