בחירת סטודיו מקצועי לצילום היריון, משפחה או ילדים

סטודיו לצילום

בחרתן להצטלם בסטודיו מקצועי, מעולה :), אסביר על כמה פרמטרים חשובים בבחירת צלם/ת היריון, משפחה וילדים שיקלו ויקצרו את תהליך החיפוש.

כל אחד והסגנון שלו

השלב הכי חשוב בבחירת סטודיו לצילום, הוא בחירת הסגנון, כל סטודיו מתאפיין בסגנון אחר, סגנון אומנותי יותר, סגנון וינטג', עם יותר פוטושופ או פחות. תתחברי, תאהבי ונמשיך לשאר הנקודות :)

חבילות קיימות

לצלמים קיים מגוון גדול של חבילות צילום שונות, לרוב בכולן יש תמונות לפני פוטושופ (מספרן גבוה בד"כ כי מדובר בחומרי גלם של הצלם) ותמונות מרוטשות (אחרי עיבוד בתכנת הפוטושופ) שמספרן נמוך יותר – אלה גם התמונות המוצלחות בין הסטים השונים והן גם זוכות לעיבוד מקצועי של הצלם בתכנת הפוטושופ או תוכנה ייעודית אחרת (שינוי צבעים, הסתרת פגמים שונים ואפקטים נוספים).

שימי לב שהתמונות אותן את רואה באתרים השונים, הן תמונות מעובדות בלבד, תמונות לא מעובדות – פחות אטרקטיביות, לכן גם אינן מפורסמות. כלומר כשהחבילה כוללת את "כל התמונות על דיסק" ורק כ 10-15 תמונות מעובדות זה אומר שבפועל לרשותך יעמדו רק 10-15 תמונות אותן תוכלי לפרסם, להדפיס או לשלב באלבום (כל שאר התמונות, לרוב נראות פחות טוב). בהתאם לעובדה זו תשתדלי לבחור סטודיו בו חבילת הצילום תכלול כמה שיותר תמונות מעובדות.

חלק מהחבילות מציעות גם אלבום מודפס. עם תוכנות פשוטות וחינמיות באינטרנט, תוכלי לעצב את האלבום בעצמך במחיר נמוך יותר.
מומלץ לשלב גם איפור מקצועי (גם לגברים אם מדובר בבוק שחקן... :), לא מדובר באיפור כבד אלא איפור שיתאים את עור פנייך לפלאשים ולמצלמות המקצועיות.

תמחור חבילות

לרוב, הצלמים מתמחרים את החבילות בצורה דומה. המחיר הסופי נגזר מהעבודה עצמה – זמן צילום על הסט וזמן עיבוד התמונות בתוכנות ייעודיות (לרוב פוטושופ). במידה ותרצי להוסיף אנשים נוספים לצילומים, להגדיל את מספר התמונות המעובדות או להוסיף לוקיישנים נוספים לצילומים – מחיר החבילה יגדל בהתאם.

מחיר מאפרת מקצועית ינוע בין 150-300 ₪, אלבום מודפס בין 200- 300 ₪.
מחירים של חבילת צילום יש לבדוק כיחס בין מחיר החבילה למספר תמונות מעובדות. לדוגמא חבילה של 500 ₪ עם 50 תמונות מעובדות עדיפה על חבילה של 300 ₪ עם 10 תמונות מעובדות (כמובן יש להתחשב גם באיכות הסטודיו וכ"ד).

צילומי סטודיו או צילום בבית?

צלם עובד בסטודיו עם אביזרי צילום מקצועיים ועזרים נוספים, למרות זאת יש גם צלמים שמתמחים בצילומים מחוץ לסטודיו (צילומי טבע או צילומים בבית הלקוח). אם את לא ניידת אולי שווה לעבוד עם צלם שיגיע אליך הביתה לצילומים באווירה נינוחה ונעימה, מצד שני קשה לעבוד בסביבה שלא בהכרח תתאים לצילום מקצעוי. תבחרי את מה שמתאים לך יותר.

ולסיכום... הכי חשוב שיהיה היריון טוב ולידה קלה!!
נועה איזנשטט

נועה איזנשטט

כל הזכויות שמורות 2016 © סטודיו נועה איזנשטט
- צילום הריון, צילום ילדים ומשפחה
חייגו: 054-5857477, כתובת: תל אביב, בן אביגדור 20.
כתבו לי באמצעות הטופס ליצירת קשר.
הצהרת נגישות

שיחת וואטסאפ