צילום היריון - עשי זאת בעצמך

צלמו בעצמכם

אוקי, אוטוטו את בחדר לידה, הלו"ז מלא בסידורים, סיורים בבתי חולים, דולות ומיליון הכנות שונות, דבר אחד שכחת – צילומי הריון!

ממממ... לא כל כך פשוט, לקראת סוף ההיריון, הרבה דברים מגיעים לקיצם (חוץ מסבלנות של בני זוג והסביבה), יש לנו פחות אנרגיות, פחות זמן והרבה פחות כסף (מה לעשות שהעגלה בצבע סגול שאת כל כך אוהבת עולה פי 2... – ועוד יש לה מטרייה בתוספת תשלום!!!). אז עשית אחד ועוד אחד והבנת שלא יצא לך לקבוע צילומי היריון בסטודיו מקצועי... אל דאגה! (מוזיקה של סופרמן ברקע) אמנם  בתחום שלי (צילומי הריון, משפחה וילדים) נדרשים מיומנויות וידע ולא רק מצלמה טובה, אבל עם קצת סבלנות וטיפים נכונים תוכלו לתעד את התקופה המדהימה לקראת סופה או במהלכה בצורה הכי מקצועית ומחמיאה.

אז חשבתי ואספתי כמה סודות מקצוע שיעזרו לנו (ולכן) להסתדר:

1. למה צילומי הריון חשובים???

לפני שאגיע לטיפים, אסביר קצת למה בעצם חשוב לעשות צילומי הריון (מקצועיים או בעצמכן).  הסיבות הן לא "נשיות בפריחתה", תיעוד "רגעי אושר עילאיים" עם בן זוג,  יצירת "זיכרונות קסומים" או קשקושים (סליחה על הביטוי) דומים שמאכילים אותנו. אני כרגע בסוף חודש 8 ו"קסם" יחיד שזכור לי מהימים האחרונים, הוא לקום ללא בחילה בבוקר וה"נשיות בפריחתה" שלי מאוד מקווה לרדת 10 קילו בחזרה אחרי ההריון.

מדובר בתקופה משמעותית ומיוחדת אך מעט מאיתנו מרגישות בחודשים אלה את שיא הנשיות, את היופי או קסם כלשהו... הסיבות לצילומים הן אחרות; דווקא בתקופה שבה אנחנו עייפות, פחות יפות (בלשון המעטה) ומלאות בשינוים הורמונאליים, מגיע לנו יום אחד בו מתמקדים רק בנו, מוציאים אותנו יפות שוות וזוהרות ומעלים לנו את הביטחון העצמי לשמיים. יום בו אני ארגיש שקוראים לי בר רפאלי! (טוב הגזמתי, אבל הבנתן למה התכוונתי).

2. בחירת מיקום לצילומים

החלטת להצטלם... שיחקת אותה! עכשיו תחשבי על מיקום. יש מיליון אופציות, אז אחסוך מכן את רובן ונתמקד במה שהכי נגיש.  הכי פשוט לעשות את זה בבית (את מרגישה נינוחה ויכולה "לדפוק" פוזות למצלמה בלי להתבייש ולהסתכן במבטים של עוברי אורח), עוד רעיון טוב הוא להצטלם על המיטה (לפני כן יש להחליף לסדינים בהירים בעלי גוון אחיד, בלי קשקושים, ספה יפה או עתיקה תשתלב גם טוב  (עם כריות נוי יפות). ניתן גם לשחק בתקריבים שונים מול חלון גדול בסלון אם יש כזה (חשוב כשתצלמו, "לנקות" את הסביבה מה"ג'אנק" של הבית, שלט רחוק, צעצועים, מפתחות וכ"ד, כל אלה יפריעו ויש להוציא אותם מחוץ לפריים). ניתן גם לצאת החוצה, אחלה מיקום יכול להיות חוף הים – יש מספיק חופים יפים ומבודדים בהם תרגישו בנח ואם אתם ניידים ורוצים לשלב גם טיול, תמיד ניתן להיכנס לחורשה נחמדה, פרדסים או כל מקום מבודד ומיוחד לטעמכם שתחשבו עליו.

3. ביגוד

הכי פשוט זה לעבור באתרים שונים של צילומי הריון, תבחרו סגנון שמתאים לכן ותזרמו איתו (בתנאי שסגנון כזה "קיים" בארון שלכן)... אדייק יותר, שמלות בצבעים אחידים, כותונות לילה מחמיאות (בהן תרגישי בנח), בדים / צעיפים עוטפים (עדיפות לבדים קלים/דקים לא בצבעים לבנים שעוטפים את הגוף בצורה מחמיאה). רק חזייה ותחתון שחורים גם מאוד מומלץ, החזייה צריכה להיות כזו שלא "תעוות" את החזה. (אל תפחדי להראות סקסית... זה מהמם).

4. איפור

בצילומים מקצועיים הייתי ממליצה לך על מאפרת מקצועית אבל אם אנחנו בקטע של "עשי בעצמך" אז תלכי על איפור עדין וקל.

5. תאורה

הסוד לתמונות באמת שוות הוא תאורה מתאימה. אם הבית שלך במקרה הוא מחסן לציוד תאורה מקצועי.. וואלה, הסתדרת!  אם לא, אז מה שכן תוכלו לעשות, זה להשתמש באור טבעי (הכוונה לאור שמש). בין אם תצלמו בחוץ או בבית, כדי להתחיל מוקדם (7 am לפחות), בשעות האלה תקבלו אור טבעי, עדין ולא חזק – כך לא "תשרפו" את התמונות. אם אתם בבית – תשתמשי באור מחלונות גדולים בסלון, תעמדי סמוך לחלון כשהאור "עוטף" אותך ולא "מכה" באופן ישיר, חשוב לשים לב לכיוונים – אם האור מגיע מכיוון דרום, מצוין, אם ממזרח, תשתמשו בווילון כדי קצת לחסום את האור, כיוונים אחרים לא אופטימאליים.

בכל מקרה – אל תשתמשו בפלאשים של המצלמה ו/או במנורות או גורמי אור אחרים שיכולים ליצור צללים.

6. תנוחות מחמיאות

לכל אחד יש את הצדדים המחמיאים לו, מעבר למה שאמליץ, תדעי להתמקד בהם. בנוסף קיים מגוון תנוחות הנהוגות בעולם צילומי ההיריון, לא צריך להמציא את הגלגל, יש אינטרנט, תיעזרי בצילומים מקצועיים באתרי צילום הריון ע"מ להתמקם בתנוחות דומות בעצמך. חשוב לצלם את עצמך ב"גובה העיניים", לא להיות "אומנותית" מידי – לא לצלם מלמטה או מלמעלה, זה יגרום לעיוות התמונה והגוף יראה לא פרופורציונאלי.

חוץ מזה, תזרמי, אל תנסי "להעתיק" בכוח ישיבה או פוזה מסוימת, תהיי עצמך מול המצלמה – כך תקבלי את התוצאה הכי טובה.

7. אביזרים / תוספות נוספות

אני לא פנאטית של אביזרים מיותרים שמפריעים לתמונה ו"גונבים" תשומת לב ממך, אם תרצי להוסיף אביזרים, תדאגי שלא יתפסו את מקומך אלא יוסיפו מוטיב לתמונה. מספר רעיונות חמודים: נעלי תינוקות קטנות ומתוקות אותן תוכלי להניח על הבטן (קיטש אבל מאוד מתוק), ניתן לשלב גם צבעי מים ולשחק איתם על הבטן, לכתוב משהו מצחיק ומשעשע.

ולסיכום...
לא דיברתי עד עכשיו על הדבר הכי חשוב – בן/בת זוג, ילדים ובעל חיים... פשוט חובה לצרף אותם (אם ניתן כמובן) לצילומים, אם אין לכם כלב, לא נורא, קפיצה בשבת לצער בעלי חיים תסדר את זה :). הכי כיף להצטלם עם אהובי לבכם. אבל העצה הכי טובה, היא פשוט לשחרר מעצורים, לעשות כיף ולזרום..

אז תיהנו ותשלחו לי את התוצאות!!!
סטודיו נועה איזנשטט

נועה איזנשטט

כל הזכויות שמורות 2016 © סטודיו נועה איזנשטט
- צילום הריון, צילום ילדים ומשפחה
חייגו: 054-5857477, כתובת: תל אביב, בן אביגדור 20.
כתבו לי באמצעות הטופס ליצירת קשר.
הצהרת נגישות

שיחת וואטסאפ