זירוז והשראת לידה באופן טבעי (ענבל ברגמן)

ענבל ברגמן - דולה

שלום, שמי ענבל, צילום ילדים או הריון אינם ההתמחות שלי, אבל בתור מדריכת הכנה ללידה ותומכת לידה (דולה), אשמח לשתף אתכן במספר טיפים מאוד חשובים הנוגעים להשראה וזירוז לידה:

תירגעי

לחץ מעלה את האדרנלין בגוף. כשרמותיו בדם גבוהות, הוא נוגד את הורמון האוקסיטוצין האחראי על הצירים ותחילת הלידה. לכן, עשי הכל כדי להירגע: נשימות עמוקות, מנוחה, החשיכי את החדר, מוסיקה, ספר, סיינפלד/ טלנובלה או לכי לעשות אמבטיה. גם עיסוי או כל פינוק אחר באים בחשבון. כל מה שירגיע אותך.

יחסי מין

יכול להיות שזה הדבר האחרון שאת רואה את עצמך עושה כרגע, אבל כדאי לך, משלוש סיבות:
סקס מרגיע וחשיבות ההירגעות מפורטת מעלה :-)
נוזל הזרע מכיל הורמונים טבעיים (הקיימים גם במי השפיר) שביכולתם לרכך את צוואר הרחם ולקדם את המחיקה ואת הפתיחה.
הורמון האוקסיטוצין, שאחראי על תהליך הלידה, מופרש ב- 3 מצבים עיקריים: הנקה, לידה ואורגזמה. על כן, מדובר בהנאה כפולה: הגעה לפורקן והעלאת רמות ההורמון שאחראי על תהליך הלידה בדם.

כדור לידה

לקראת סוף ההיריון מומלץ להתחיל ולהשתמש בכדור לידה:
ישיבה ותנועה על כדור לידה מסייעת להניע את האגן וכך למקם את התינוק נמוך יותר באגן לקראת הלידה. סיבובי האגן יגמישו אותו לקראת הלידה וגם יקלו על כאבי הגב התחתון.

עיסוי פטמות

בדומה ליחסי מין גם עיסוי הפטמות מאיץ שחרור אוקסיטוצין. חשוב לזכור שיש צורך בעידוד מאסיבי כדי שהצירים יתחילו, כך שמומלץ להתמיד בעשייה: 40-20 דקות.

רומנטיקה בים

מומלץ ללכת על חוף הים שכן החול מעניק עיסוי רפלקסולוגי לכפות הרגליים ויכול להועיל לזירוז הלידה, כך ששוב, מדובר בשלוש ציפורים במכה אחת: גם קידמנו לידה, גם נרגענו וגם זכינו לזמן איכות בחוף הים.

תה עלי פטל

בעלי הפטל קיים חומר הנקרא טאנינים, המכווץ תאים ומשפיע על ויסות שריר הרחם. שתיית חליטת תה עלי פטל אדום נחשבת למקדמת לידה, והיא מסייעת לטונוס שריר רחם מאוזן כך שכל ציר הופך יעיל יותר - ההתכווצות חזקה יותר בזמן הציר. מומלץ להתחיל לשתות תה עלי פטל לקראת סוף ההיריון, לפחות משבוע 34.

טיפול אלטרנטיבי

רפלקסולוגיה או שיאצו, אלה דוגמאות לטיפולים שיכולים לעשות פלאים בכל הנוגע להשראה וזירוז של לידה. הכל בתנאי שהגוף מוכן וערוך ללדת ושהמטפל מקצועי ומנוסה.

יש לכם עוד שאלות בנוגע לזירוז והשראת לידה או בכלל.. בקרו באתר שלי וצרו עימי קשר:

ענבל ברגמן- חמודולה- דולה, מדריכת הכנה ללידה, רפלקסולוגית מוסמכת ומעסה נשים הרות. www.hamoodoula.co.il, חפשו בפייסבוק: חמודולה. נייד: 0543340134 מייל: [email protected]

נועה איזנשטט

כל הזכויות שמורות 2016 © סטודיו נועה איזנשטט
- צילום הריון, צילום ילדים ומשפחה
חייגו: 054-5857477, כתובת: תל אביב, בן אביגדור 20.
כתבו לי באמצעות הטופס ליצירת קשר.
הצהרת נגישות

שיחת וואטסאפ