טיפים לעיצוב חדר ילדים

עיצוב חדר צילום ילדים

עומדים בפני עיצוב חדר הילדים ולא יודעים איך להתחיל? קבלו מספר טיפים שיחסכו לכם טעויות, זמן וכמובן כסף.

עיצוב של כל חדר מתחיל ברשימה פשוטה, הכוללת את מה שהילד צריך בחדר. את הרשימה הזו קל מאוד להרכיב והיא חוסכת המון זמן וכסף ומקלה על תהליך בחירת הריהוט לחדר. כשאתם יושבים להכין את הרשימה הזו חשוב לשתף את הילד שלכם ולהבין מה חשוב לו ומה הוא אוהב, כי בסופו של יום, זה החדר שלו. השתדלו לענות לעצמכם על שאלות שונות הקשורות להרגלים של הילד, לדוגמא, באיזו תדירות מגיעים חברים לישון? האם הוא אוהב לקרוא או מעדיף לשחק, להתחפש או אולי בכלל לצייר? לפי העדפות הילד תוכלו להחליט האם לעצב לו פינת משחק, ציור, תיאטרון או קריאה. כשאתם מתכננים את החדר, חשבו כיצד ניתן להפריד את החדר לאזורים שונים: איזור למשחק, איזור לשינה, איזור ללימודים וכדומה. חלוקה טובה לאזורים תקל על ילדכם להפריד בין זמן משחק, זמן שינה וזמן לימודים ותקל על התפקיד שלכם כהורים.

כשחושבים על חדרי ילדים קיימים שני צבעים שניתן להשתמש בהם: כחול וורוד. אז זהו... שלא... בתקופת האבן הכחול והורוד היו באמת שתי האופציות היחידות לחדרי ילדים, אבל למזלנו ההורה המודרני שם פס על תכתובות העבר ומעיז קצת לשבור את החוקים. הבעיה היא ששבירת חוקים לעיתים מביאה לשילובי צבעים עגומים, לכן, לפני שאתם ניגשים לחנויות, אני ממליצה שתשקיעו זמן לבחירת פלטת צבעים. בחרו שלשה עד חמישה צבעים  שעובדים טוב ביחד ותקפידו להיצמד אליהם. הפלטה תורמת לשמירה על קו עיצובי אחיד ומקלה בבחירת הריהוט והאקססוריז בהמשך הדרך.

השלב הבא הוא שלב בחירת הריהוט. זו למעשה המשימה החשובה והיקרה ביותר בעיצוב החדר לכן, כשמדובר על ריהוט לחדר הילדים מילת הקסם היא פשטות. בניגוד לחדר תינוקות, בחדר ילדים רצוי לבחור בריהוט שיגדל עם הילד, מיטה בצורת קטר מדליקה לגיל 7, אבל בגיל 13 היא כבר לא תתאים יותר. שידת ההחתלה בהחלט יכולה להמשיך ולשמש את הילד כארון ובמקום להשקיע במיטת מעבר, ניתן לבחור במיטה רגילה בעלת מעקה נשלף. כשמדובר בריהוט שישמש את ילדכם לתקופה ארוכה, רצוי לבחור ברהיטים קלאסיים בגוונים ניטראליים כמו לבן או עץ ואת הצבע והסגנון להכניס באקססוריז כגון ידיות, וילונות תמונות וכריות. כך תוכלו לשנות את סגנון העיצוב החדר בקלות כשילדכם יגדל.

לאחר שקניתם את הרהיטים, הגיע הזמן למקם אותם בחדר וחשוב להתחיל עם מיקום המיטה. את המיטה נעדיף למקם לאורך קיר פנימי, הרחק מחלון או דלת, בכדי למנוע רעש ורוח פרצים. לאחר שמיקמנו את המיטה, נוכל למקם את שאר הרהיטים בהתאם. בכל הנוגע לאחסון וסדר (מדפים, קופסאות צעצועים ומגירות), רדו על הברכיים ונסו לראות את העולם בגובה העיניים של ילדכם. אם אתם מצפים מילדכם לשמור על הסדר בחדר, דאגו שיש לו גישה ושהוא מגיע למדפים (תוך שמירה על בטיחות). לעומת זאת, כשמדובר בתמונות ומדבקות לקיר, כנראה תעדיפו לתלות אותם גבוה כדי שהוא לא יוכל להורידם.

השלב האחרון והמשמח ביותר בכל עיצוב הוא שלב הסטיילינג. אם אתם כבר הורים, אתם ודאי כבר יודעים שילדים גדלים מהר. לכן, כשאנו מעצבים חדר ילדים עלינו להבין שהילד גדל ואיתו החדר. ילד גדל הוא ילד משתנה והדברים שהוא אהב בשנה שעברה, הם לא בהכרח הדברים שהוא יאהב השנה. לכן, בעיצוב חדר הילדים נמנע מלהשקיע במשהו שלא יהיה רלוונטי בעוד שנה (לדוגמא, ציור קיר ענק של פו הדוב) ונבחר לאבזר את החדר באמצעות בדים ותמונות עם דוגמאות צבעוניות ויפות המתאימות לילדים בכל הגילאים. ככל שנתרחק מדמויות מוגדרות כמו ברבי והלו קיטי כך העיצוב יהיה יותר על זמני ויוכל לשמש את הילד לאורך זמן רב יותר.

עיצוב חדר ילדים מתחיל במחשבה ותכנון ואם עקבתם אחרי הטיפים למעלה, לא משנה באיזה סגנון עיצבתם את חדר הילדים שלכם, תוכלו לעדכן את הסגנון בקלות ובזול כשילדכם יגדל.

קרן בר היא מעצבת פנים ובלוגרית בוגרת שנקר בעלת סטודיו לעיצוב Karen B

נועה איזנשטט

כל הזכויות שמורות 2016 © סטודיו נועה איזנשטט
- צילום הריון, צילום ילדים ומשפחה
חייגו: 054-5857477, כתובת: תל אביב, בן אביגדור 20.
כתבו לי באמצעות הטופס ליצירת קשר.
הצהרת נגישות

שיחת וואטסאפ