צילומי חוץ לילדים בקיץ (ובכלל) – עשו זאת בעצמכם!

צילומי ילדים בחוץ

אז נכון שבחוץ עדיין טיפה מעונן, אבל אוטוטו יולי ואיתו לטוב ולרע מגיע החופש הגדול! (ממש לא שלכם :) אלא של הילדים). בקיץ אנחנו מצלמים יותר וכדי שהתמונות יצוא בדיוק כמו שאתם רוצים ריכזתי עבורכם מספר טיפים.

הקטנה שלי רק בת 7 חודשים, אבל אני לוקחת את עצמי כמה שנים קדימה ומתחילה לדמיין חודשיים קדחתניים עם הוצאות כספיות, ילדים משועממים בבית, ערימות של כלים והרבה עצבים. בחופש הגדול (ובכלל בקיץ) אנחנו הולכים לבקר בים כל שבוע, לעשות על האש, להישרף בשמש, לשבת במקדונלדס עם ארוחות ילדים, לטוס ל"הכול כלול" וכמובן... כדי שכווווולם ידעו מה אנחנו עושים, איפה ומתי – אנחנו נצלם ונתעד כל תמונה בספרי הזיכרונות שלנו!! (כן... נכון, התכוונתי לפייסבוק :) ).

אז כדי שהתיעודים יהיו הכי מקצועיים, הראש של אבא לא יהיה חתוך.. ואימא לא תהייה שרופה (בתמונה...), אכתוב כמה טיפים לצילום חכם בשמש!

  1. ISO... – מכירים? מדובר על רגישות חיישן המצלמה לאור. בכל מצלמה היום ניתן לכוון את הISO, בשמש חזקה בקיץ – נרצה שהחיישן לא יושפע יותר מדי מהאור החזק, לכן נכוון את הISO לדרגה הנמוכה ביותר – 100 ברוב המצלמות.
  2. מוטיב – תמונות הכי כיפיות הן תמונות עם מוטיב או אופי זה יופי. מצלמים? תתפסו רגעים מיוחדים. ילד שנרדם. אבא שמנפנף על המנגל. (וחלק עליון של בגד ים שעף אחרי פגיעת גל בים לא נחשב..!).
  3. פלאש – אז נכון, למדתם לשלוט על הפונקציה, אוטומט, שליטה ידנית ומה לא... אבל, אם אתם במקום עם הרבה אור, אל תשתמשו בפלאש בשום צורה.
  4. רקעים לצילום – אני מניחה שאתם לא גרים בסטודיו לצילום ואין לכם רקעים תלויים על התקרה. במקרה כזה כשתצלמו, תשימו לב שכשהילדים מחופשים או לבושים בצבעים מגוונים – צלמו אותם על רקע אחיד ולא צבעוני וההפך כשהרקע צבעוני, עדיף שהקטנים יהיו או ללא בגדים או עם בגדים בצבעים אחידים.
  5. לצלם קלוז אפים – מה שתופס בכל עונה, קיץ או חורף הוא צילום קלוז אפ (יותר רלוונטי לגילאים מתחת ל-5). תתמקדו בחלקי גוף, כף היד הקטנה, כף רגל, עיניים או פנים. ניתן לשלב תמונות קלוז אפ עם תמונות רגילות (אם אתם שולטים בתוכנות עריכה – זה די בסיסי ומוסיף המון לתמונה).
  6. לצלם בגובה העיניים – טיפ חשוב, תמיד לצלם בגובה העיניים. צילום מגובה או מתחת לגובה המצולם יוצר עיוותים בפרופורציות בין חלקי הגוף, יוצר צללים ואם אתם לא צלם מקצועי – לא תוכלו לשלוט על התופעות האלה. אז בקיצור תצלמו בגובה המצולם  - התמונה תצא פרופורציונאלית וכך גם תוכלו "לשלוט" טוב יותר על כל הקומפוזיציה.
  7. גדול מול קטן – אני זוכרת את התמונות שלי מגיל שנתיים, מחזיקה ידיים של אימא ואבא שעומדים משני צדדי. תמונות שלי עם אחותי ואחי. עם השנים בקומפוזיציות זהות רואים בבירור איך לאט לאט עם הזמן אני מגיע לגובה שלהם. לדעתי מאוד נחמד לצלם הורה גבוה עם הקטנים הנמוכים, אולי כל שנה לחזור על תמונה דומה ולראות איך הקטן גדל. מומלץ לצלם בשחור לבן ובסוף לסדר את התמונות ביחד, אחת אחרי השנייה. סוג של יצירת נוסטלגיה :).
  8. צילום בתנועה – כולנו מתים על התמונות בהם אנחנו תופסים את הילדים רצים ומשתוללים בספונטניות!!! לרוב לתפוס רגע כזה ולתעד בצורה מעניינת – די מאתגר. ממליצה לכם לצלם במצב "ספורט" – קיים בכל מצלמה בסיסית. בנוסף – ברוב הסמארטפונים קיימות מצלמות המסוגלות לצלם מאות פריימים בשניות (צריך למצוא פונקציה מתאימה) – כך לתעד בצורה מדויקת את הקטנים שלכם משתוללים, צובעים את הטלוויזיה בצבע לבן ששכחתם פתוח או מאפרים את האחות הקטנה בליפסטיק שמצאו אצלכם במגירה.
  9. ניקיון התמונה – מושג שאני משתמשת בו :), כשאתם מצלמים, השתדלו להזיז מהסביבה המצולמת חפצים מיותרים (מחזיקי מפתחות ועוד חפצים לא קשורים), לדוגמא אם אתם בים, אל תתפסו בפריים את קצה השמיכה של השכנים שמשתזפים 2 מטר מכם, התרחקו מעט. לגבי הילדים, אם מתאפשר – תנקו גם אותם, לקנח את האף, לנקות את הפנים עם מטלית אלא אם כן הקונספט של התמונה הוא לצלם אותם מרוחים בעוגה :)

לסיכום, שיהיה לכולנו קיץ קר, שיעבור מהר (בשאיפה בטיסות לחו"ל) ושיצאו לכם תמונות מהממות!

נועה איזשטט

נועה איזנשטט

כל הזכויות שמורות 2016 © סטודיו נועה איזנשטט
- צילום הריון, צילום ילדים ומשפחה
חייגו: 054-5857477, כתובת: תל אביב, בן אביגדור 20.
כתבו לי באמצעות הטופס ליצירת קשר.
הצהרת נגישות

שיחת וואטסאפ