פייסבוק - 6 המלצות לדף עסקי טוב

6 טיפים לדף עסקי מוצלח

גיגלתי קצת על המלצות על פייסבוק – לראות אם אני הולכת לכתוב שטויות, רוב הדברים שמצאתי הסתכמו ב"10 טעויות קריטיות בפייסבוק", "5 דרכים בטוחות להרוג את הדף שלכם!" וכ"ד. פחות אכתוב על טעויות – היום אנסה להתמקד בהבנות ופעולות בסיסיות חיוביות שדווקא כן צריך לעשות.

כמו תמיד, השורות האלה נכתבות מהניסיון שלי בלבד, ניסוי וטעייה, מעקב, מדידה וסתם דברים שפשוט עובדים לי בדרך כלל.

נתחיל במספר עקרונות בהם אני מאמינה, סוג של הנחות בסיס שיעזרו לכם להתייחס באופן מתאים לשאר הנקודות.

- פרטיות

אין דבר כזה בפייסבוק. "רק" חברים קרובים אתם אומרים? רק 250? לי יש 3 חברות טובות וגם איתן מדי פעם יש זליגת מידע. בקיצור אין שום דבר פרטי פייסבוק, לא בקבוצות סגורות ולא בפרופיל מאובטח. האבטחה של פייסבוק עובדת מצוין שלא תטעו, אנחנו אלה שמפיצים את המידע החוצה בין אם בכוונה או לא.

 - הפייסבוק לא שלנו

דף הפייסבוק לא שייך לנו, הוא של מארק... אמנם כרגע זה לא משנה כל כך לרובנו, אך חשוב להפנים – פרופיל אישי או עסקי יכולים להיעלם, להיחסם, להשתנת ומה לא. כלומר כשאנחנו בונים את העסק, עם הזמן עדיף להקים אתו נכסים שיהיו שלנו, לדוגמא אתר אינטרנט.

 - תורת הרשתות

בגדול זה אומר שניתן להגיע לכל אחד בעולם דרך מקסימום 5 אנשים, אם אני לא טועה (אני יכולה להגיע לדונלד טראמפ לדוגמא דרך 5 אנשים בפייסבוק, חבר של חבר של חבר).

 - תורת ההגזמה

אנחנו מאוד נוטים להגזים בלהעצים פוסטים או פעילות שלנו בפייסבוק. אנחנו די גרגיר בחול. כל פיפס שלנו זוכה לחשיפה נמוכה (פרופיל אישי או עסקי) – תלוי כמובן במספר עוקבים וכ"ד. אבל בגדול הפוסט שלכם היום כנראה יעלם מתודעת הציבור או הלקוחות שלכם כעבור שעה. כך שאם נרשום משהו ללקוחות או נרצה להציג עבודה לפני אחרי או סתם טעינו רשמנו משהו מבלבל לגבי מבצע אז No one gives a shit. באמת. לא תהייה לזה שום השפעה על העסק או על איך תופסים אותנו ועוד מפלצות כאלה.

  כעת, אחרי שהגדרתי מספר הנחות בסיס (מניחה שיש הרבה כאלה שלא יסכימו – במקרה כזה אשמח אם תגיבו) ארצה להדגיש מה כן עדיף לעשות בפייסבוק.

  1. אישי זה הכי עסקי אחי

פייסבוק מאוד מכבד את הפרופיל האישי שלכם. הוא חושף את בדיחות הקרש שלכם לחלק יחסית גדול מהחברים שלכם (גם כאלה שמיד עושים לכם unfriend) וכל תמונה של הילדים שלכם בדרך לכיתה א' או של הנסיכה שעשתה בוק בת מצווה מופיע אצל כולנו גם כשזה לא כל כך רלוונטי בלשון המעטה :). סביב זה הפייסבוק עובד ואם התקשורת הזו תסתיים או תדעך בעצם לפייסבוק לא תהייה זכות קיום – אם מישהו זוכר - פייסבוק ניסו להקים קידום ממומן גם בפרופילים אישיים, אבל הפסיקו עם זה די מהר כי בעצם קצת ירו לעצמם ברגל.

אז מה הקטע? תנצלו את הפרופיל האישי כדי לקדם את העסק. תפרסמו צילומי ילדים, מבצעים וכל דבר אחר, זה יזכה לחשיפה איכותית ובחינם. אתייחס ל 2 טענות שאני שומעת הכי הרבה:

1.1   "אבל אני רוצה לשמור על הפרופיל אישי/פרטי!" – התייחסתי בסעיף "פרטיות" ואגיד את זה שוב. לא קיימת חיה כזאת בפייסבוק. ההפרדה הזאת קיימת בראש שלכם בלבד. אתם צלמים? זה הבייבי שלכם? אז מה לא אישי בזה?

1.2   "לא נעים לי לפרסם בפרופיל האישי, מה החברים שלי יחשבו?" – מי שחבר שלכם באמת (לא מתכוונת לווירטואליים) יפרגן לכם. מי שלא חבר שלכם, במקרה הטוב יעשה לייק או יגיב (תמיד טוב), במקרה הפחות טוב, יתעלם או יחשוב "שוב היא מציקה עם הפוסטים?" (וואו נכון זה אסון? מה אעשה עם זה? זה פשוט יהרוג את העסק). דבר קטן נוסף בהקשר לפרסום...אנחנו עונות על צורך שקיים! אימהות מחפשות בנרות צלמות בוק בת מצווה ונשים מחפשות צלמות שעושות צילומי הריון! בקיצור באמת כל הקטע של ההצקה קיים רק אצלנו בראש.

 ה"חברים" בפייסבוק בד"כ מייצגים חתך אוכלוסייה מסוים – זה מצוין להתנסות עליהם, לחשוף אותם לעסק שלכם ולהציע להם ערך מוסף. הם מדגם שוק מצוין ומסייעים לכם להבין איך הלקוחות או הקהל הרחב יותר יגיב לפרסום ממומן.

 2. תתמקדו

אוקי, האמת די טוחנים את הנושא הזה (אז גם אני אטחן). אני לא הולכת לרופא שיניים שהוא גם רופא נשים (למרות פוטנציאל היעילות המדהים של להשתמש באותו הכיסא ואם אני כבר כאן במצב מאוזן אז יאללה נסגור את כל הבדיקות). כמו כן אני גם פחות הולכת למסעדות שהן גם פאב. למה? כי בא לי מישהו מומחה, מישהו שטוב במה שהוא עושה. אז נכון, יש לנו מצלמה והיא יכולה לצלם צילומי הריון וגם צילומי תדמית וגם לחלטר בחתונות ולמה לא? צילומי תכשיטים גם הולך! אז נכון המצלמה באמת יכולה לצלם. אבל אנחנו פחות. אסביר בנקודות:

· דף עסקי ממוקד נושא מסוים (הריון, ילדים, משפחה או בת מצווה) – נראה מקצועי יותר. אני כלקוחה לא הייתי הולכת לצלם שמצלם גם וגם וגם. נכון שזה לא פשוט לפצל דפים או לנהל דפים במקביל – לא חייבים גם. עבודות שלא מסמלות את העיסוק המרכזי שלכם – ניתן לסנן מהדף.

· והעיקר – מאמצי שיווק. בלתי אפשרי עסקית, פיננסית או מכל בחינה אחרת לשווק ולהגיע לקהלים רלוונטיים במספר נושאים מגוון. ביזור בתחום העסקי מעקב אותנו מקצועית. מפריע לבניית קמפיינים שיווקיים איכותיים ופוגע במוניטין שלנו. מה נעדיף? המלצה אחת מלקוח שעשה אצלנו הריון, המלצה ממישהו שצילמנו לו אירוע והמלצה מקיוסק שעשינו לו צילומי תדמית או 3 המלצות ממוקדות רק על בוק בת מצווה לדוגמא? (מי שתוהה אז התשובה היא 3 המלצות ממוקדות מתחום אחד).

· וויראליות – נגזר מהסעיף הקודם, ביזור בין תחומים פוגע ברמת הוויראליות והנוכחות הווירטואלית ברשתות.

 3. פרסום

נושא רגיש לכולנו. פרסום בגוגל או פייסבוק שונים אחד מהשני. בגוגל אנחנו קובעים להיראות כשמישהו מחפש צמד מילים מסוים (בגדול מאוד), כך שאנו יודעים מראש שאותו קהל היעד כבר מחפש את השירות אותו אנחנו מציעים. בפייסבוק אנחנו פונים בצורה יזומה לקהל יעד שלדעתנו (לפי מאפיינים שאנו מגדירים) אולי יתעניין באותו השירות. אז את הבעיות כולנו מכירים...אנחנו מפרסמים, אף אחד לא מגיע, כולם מגיעים, מגיע קהל שמתעניין, מגיע קהל שלא רציני, מגיע קהל מסודן, מגיע קהל מיפן, מגיעים כאלה שסוגרים ישר או כאלה שחושבים שאני מכולת לירקות או פתאום אימא שלנו מפרסמת שטויות בדף שלנו אחרי שלימדת אותה לרשום על ה - wall (טוב זה לא קשור לפרסום, אבל נכון זה מעצבן??? כאילו הגבילו את הפייסבוק מגיל 12 +, אי אפשר להגביל אותו גם עד 50 נניח?). אז הפרסום בפייסבוק בעצם עובד (לדעתי) – את זה נוכחתי לדעת כשבטעות במקום 15 ש"ח על קידום פוסט, בטעות הקלדתי 1,050. ליום אחד. התפלאתי איך ביום אחד יש לי 11 סגירות (אגב מקרה אמיתי – פניתי לפייסבוק אחרי זה והסברתי שמדובר בטעות וזיכו אותי!!!).

חשוב להבין את כל סוגי הפרסום, מה רלוונטי לנו? למי אנחנו רוצים לפנות? (אגב לדעתי ההבדל בקמפיינים השונים בפייסבוק הוא צורת חיוב בעיקר).

  4. קהל, מי אתה?

שאלת השאלות...למי לפנות? פייסבוק נותן לנו כמעט את כל הכלים ע"מ להגיע לקבל יעד מאוד ממוקד, אבל... אני ממש לא רוצה להגיע לקהל יעד מאוד ממוקד. עבור העסק שלי אני רוצה ליצור – תודעה (Brand Awareness – יש כזה קמפיין אגב בפייסבוק, אני לא משתמשת בו כי אין לי מושג מה באמת הוא עושה, אבל המושג מתאים). אני מכוונת לבחורה בת 22 שתעשה לי לייק, עוד שנתיים תתחתן ותזכור אותי בתור צלמת הריון, לאימא שמכירה אימה אחרת שהבת שלה בדיוק צריכה צלמת לבוק בת מצווה. כלומר אני לא מכוונת רק לנשים עם תחומי עניין של הריון בלבד בגילאים 24-30 ברמת גן. אמנם הקהל יעד שלי הוא נשים אך הוא רחב יחסית מרק נשים ברחוב X  שבדיוק מתעניינות בלידה. הנחת הבסיס שלי נובעת ממושג מאוד פשוט – המשכיות. חשוב ליצור המשכיות. אני משקיע בשיווק ובפרסום לא כדי להיות סגורה לחודש או 4 חודשים הקרובים אלא גם כדי לייצר זרימת לקוחות קבוע למשך שנה מלאה או יותר (הבת 17 שעשתה לייק ובגיל 19 נכנסה להריון כדי להצטלם...סתם לא באמת, אבל הבנתם כבר אני מקווה למה אני מתכוונת). החיסרון הגדול כאן שקשה מאוד למדוד יעילות של קמפיינים כאלה. אני תמיד משתדלת לשאול איך הלקוח הגיע אלי ומזה לגזור מה לשפר/לשנות/או להשאיר.

· אגב נקודה מאוד חשובה (שוב לדעתי) – לכל אותם העסקים שיוצאים לחופשת לידה, טיול בת מצווה לתאילנד וכ"ד, לא חושבת שצריך באופן רשמי להודיע שכרגע העסק בחופש. צריך להמשיך את הפרסום/שיווק גם בזמן החופש, ללקוחות שמתקשרים ניתן פשוט להסביר שכרגע אתם בחופשה עד XX.XX ואחרי זה תחזרו ותקבעו אם מתאפשר. באותה ההזדמנות – אם יצאתם באופן רשמי לחופש ועכשיו אתם חוזרים ובגדול – אנא אל תשקיעו כסף / אנרגיות באירוע של פתיחת סטודיו. החשיפה של אירוע כזו היא אפסית. אין לה שום משמעות בעיני אף אחד והיא לא תסייע לכם להגדיל/להחזיר את הזרימה של הלקוחות החדשים. עכשיו תשאלו אותי – אבל מה? כל חנות מסכנה עושה אירוע השקה וכ"ד...אז למה הם עושים? פשוט מאוד – אליהם מגיעים מלא סלבס. אותם מצלמים עם המוצרים של אותה החנות וזה נחשף לעשרות אלפי אנשים. חנויות כאלה גם משקיעות במתנות של מאות שקלים לכל לקוח. בקיצור כשאתם עושים הפסקה – אל תעשו הפסקה לעסק, תמשיכו לשווק / לפרסם ולשדר עסקים, כך גם תחסכו מעצמכם קניית בורקסים ל"אירוע חזרה" שלכם. הסביבה העסקית במדינה שלנו בכלל לא סלחנית לעסקים שלוקחים הפסקה.

 5. ערך מוסף

תייצרו ערך מוסף ללקוחות/קהל יעד/אנשים שעושים לייק/או לכל אחד אחר בדף שלכם. משתי סיבות עיקריות:

· אנשים אוהבים דפים/אנשים מעניינים שמייצרים דברים/אומנות מעניינית.

· פייסבוק וגוגל מקדמים יותר דפים/אתרים שיוצרים תוכן מעניין עבור הלקוחות/גולשים.    

6. אינסטוש

פלטפורמה מצוינת. תשקיעו בה. כולם פעילים שם. מגיע משם עבודה. אפשר לפרסם שם גם. בקיצור תשקיעו ואם עדיין אין לכם שם פרופיל אז תפתחו.

*** וטיפ אחרון ממני – אין, אבל באמת אין שום תחליף למוצר איכותי. תייצרו, תיצרו מוצר ייחודי לכם, מוצר איכותי שימשוך לקוחות. תשקיעו באיכות הצילום שלכם, תשקיעו באיכות התפריט שלכם, תשקיעו באיכות נקודה.

 

ווואווואו זה היה ארוך :)

פליז תשתפו, תגיבו, תתקנו ותכתבו מה דעתכם על מה שכתבתי.

שוב מציינת שכל מה שכתבתי – אך ורק מציין את דעתי האישית ודברים שבד"כ עובדים לי.

שלכם כמו תמיד :)

נועה איזנשטט

נועה איזנשטט

כל הזכויות שמורות 2016 © סטודיו נועה איזנשטט
- צילום הריון, צילום ילדים ומשפחה
חייגו: 054-5857477, כתובת: רמת גן, שדרות ירושלים.
כתבו לי באמצעות הטופס ליצירת קשר.